حضور آمریکا در سوریه به نفع امنیت ملی آمریکا است

سرویس سوریه-فرستاده ویژه سابق آمریکا در امور سوریه، گفت:حضور آمریکا در سوریه به نفع امنیت ملی آمریکاست و به همین دلیل اکثر تصمیم‌ گیرندگان آمریکایی با ادامه حفظ آن به ویژه با توجه به تحرکات گسترده سازمان داعش در سوریه و عراق موافقت می‌کنند.

به گزارش کُردپرس، به نقل از رسانه‌های شمال سوریه، جوئل ریبیرن، فرستاده سابق آمریکا در سوریه گفت: حضور آمریکا در شمال شرق سوریه به نفع امنیت ملی آمریکاست.

ظهر روز یکشنبه، طرف آمریکایی نسبت به هرگونه اقدام احتمالی بی پروا در جهت آسیب رساندن به روابط آمریکا و ترکیه، به این کشور هشدار داد. این هشدار در دیدار جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه ای وی در حاشیه اجلاس تجاری گروه ۲۰ در رم صورت گرفت.

ریبیرن در گفتگو اختصاصی با نورث پرس که پنجشنبه آینده پخش می‌شود، گفت: «واشنگتن و آنکارا هیچ جایگزینی جز گفت وگو و تفاهم برای حل اختلافات بر سر حضور آمریکا در سوریه و حل و فصل سیاسی نهایی ندارند.»

ریبیرن اظهار داشت: «هیچ حمله ای در مقیاس بزرگ از سوی ترکیه به مناطق تحت نفوذ نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) صورت نخواهد گرفت، زیرا واشنگتن مایل نیست که فروپاشی امنیتی در منطقه رخ دهد و در عین حال تلاش می کند تا از هرگونه درگیری نظامی مسلحانه بین ترکیه و ارتش آمریکا در خاک سوریه جلوگیری کند.»

ریبیرن افزود: حضور آمریکا در سوریه به نفع امنیت ملی آمریکاست و به همین دلیل اکثر تصمیم‌گیرندگان آمریکایی با ادامه حفظ آن به ویژه با توجه به تحرکات گسترده سازمان داعش در سوریه و عراق موافقت می‌کنند.

کاخ سفید بیانیه‌ای درباره دیدار بایدن با اردوغان صادر کرد که در آن بر علاقه واشنگتن به مدیریت مؤثر اختلافات با ترکیه برای جلوگیری از عمیق‌تر شدن اختلافات دو کشور و تفاهم سیاسی در مورد سوریه، لیبی، اوضاع در شرق مدیترانه و نیز حمایت از تلاش های دیپلماتیک هم در افغانستان‌و هم در قفقاز جنوبی تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است که بایدن برخی موضوعات بحث برانگیز بین دو کشور مانند پرونده سامانه موشکی اس-۴۰۰، موضوع احترام به حقوق بشر و حاکمیت قانون و اهمیت حفظ نهادهای دموکراتیک در ترکیه را مطرح کرده است.

کد خبر 20279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha