مذاکرات هیأت اقلیم کردستان با بغداد، شکست خورده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو فراکسیون جنبش تغییر در مجلس عراق اعلام کرد گفتگوهای هیأت مذاکره کننده اقلیم کردستان در بغداد شکست خورده است.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، "هوشیار عبدالله" در این باره گفت: گفتگوهای هیأت مذاکره کننده اقلیم کردستان در بغداد به شکست انجامیده است و این امر نشان دهنده آن است که هیچ گونه توافقی به دست نیامده است. زیرا هیچ بودجه ای برای اقلیم کردستان واریز یا اقدام دیگری نیز انجام نشده است.

هوشیار عبدالله افزود: توافق درباره بودجه باید پس از تصویب آن در مجلس عراق انجام گیرد و بودجه مذکور دربرگیرنده سهم بودجه اقلیم کردستان باشد. همچنین نتایجی که هیأت مذاکره کننده اقلیم کردستان اعلام می کند فقط از سوی آنها بیان شده است و دولت مرکزی هیچ موضوعی را در این زمینه اعلام نکرده است.

عضو فراکسیون تغییر خاطرنشان کرد: دولت کنونی لایحه بودجه 2021 را با دو ماه تأخیر به پارلمان ارائه کرد و برای اطلاع از دیدگاه افکار عمومی، جزئیات آن را به صورت اطلاعات درزیافته منتشر کرد سپس آن را به پارلمان تقدیم کرد. انتظار می رود قبل از پایان سال جاری، قانون بودجه در مجلس تصویب شود. اما به بیش از یک ماه برای بررسی و رأی گیری درباره آن، زمان نیاز داریم.

این نماینده کرد مجلس عراق تأکید کرد: نیروهای سیاسی از اصلاحات موسوم به برگه سفید که دربرگیرنده کلیه اقدامات انجام شده از جمله افزایش نرخ برابری دلار در مقابل دینار است اطلاع کامل داشتند.

کد خبر 2031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha