ممکن است مجلس عراق توافق اربیل و بغداد را با مانع مواجه سازد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- دبیر کمییسیون اقتصادی پارلمان کردستان، هشدار داد که ممکن است مجلس عراق توافق میان اربیل و بغداد بر سر نفت بودجه را با مانع مواجه سازد.

به گزارش کردپرس، محمد سعد الدین در گفتگو با سایت خبری ویستگه نیوز اعلام کرد قرار است روز دوشنبه 8 دی ماه هیئت مذاکره کننده اقلیم کردستان به منظور ارائه گزارشی از گفتگوهای انجام شده با دولت مرکزی عراق در بغداد در نشست پارلمان کردستان حضور داشته باشد.

دبیر کمیسیون اقتصادی پارلمان کردستان، افزود که در این نشست توافق صورت گرفته میان اربیل و بغداد و جزئیات این توافق بر سر نفت و سهم بودجه اقلیم مورد بررسی قرار می گیرد و این هیئت میزان تعیین شده سهم اقلیم از بودجه عمومی سال 2021 میلادی عراق را به نمایندگان اعلام خواهد کرد.

وی تاکید کرد که اربیل و بغداد اراده جدی برای حل مشکلات و توافق دارند، اما ممکن است مجلس عراق با عدم پذیرش لایحه بودجه و یا دستکاری در آن، در توافق میان دو طرف مانع ایجاد کند.

همچنین خاطرنشان ساخت که ممکن است محتوای توافق اربیل و بغداد و سهم اقلیم از بودجه در مجلس تغییر داده شود و به همین دلیل لازم است رهبری سیاسی اقلیم گفتگوها با احزاب و جریان های سیاسی مجلس عراق را به منظور کسب حمایت از توافق دولت اقلیم و دولت عراق آغاز کنند.

کد خبر 2032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha