آتش سوری در نیروگاه هسته ای ترکیه در مرسین

سرویس ترکیه - نیروگاه هسته ای آککویو در مرسین بر اثر برخورد صاعقه آتش گرفت.

به گزارش کردپرس، نیروگاه هسته ای در حال ساخت توسط روسیه در منطقه گلنار مرسین به دلیل برخورد صاعقه آتش کرفت.

روند ساخت نیروگاه هسته ای آککویو با وجود مخالفت گروه های مردم نهاد، اتحادیه های مربوطه و شهروندان همچنان توسط روسیه و وزارت نیروی ترکیه ادامه دارد.

شرکت سازنده با وجود گزارش هایی مبنی بر ترک های ایجاد شده در سطح زمین و پایه های این نیروگاه اعلام کرد که به ساخت 4 واحد مختلف این نیروگاه ادامه خواهد داد. با این همه آتش سوزی ناشی از برخورد صاعقه به این ساختمان، جنجال زیادی را در رسانه های ترکیه به وجود آورد.

به نوشته مزوپوتامیا با وجود حفاظت شدید از منطقه ساخت این نیروگاه و پنهان ماندن اطلاعات درباره آنها، برخی از اطلاعات مربوط به این نیروگاه به بیرون درز کرده است.

در ماه می 2019 یک ترک در پایه قسمتی از نیروگاه که رآکتور در آن وجود دارد به وجود آمد اما مسئولان حقیقت را کتمان کردند. مناطق اطراف این نیروگاه جنگل زدایی شدند و همه درختان را بریده اند. بسیاری از خانه ها و گلخانه های اطراف بر اثر انفجار دینامیت در 19 ژانویه آسیب دیدند. یکی از کارگران مشغول در بخش اپراتوری ماشین های حفاری بر اثر برق گرفتگی در 6 آوریل سال جاری جان خود را از دست داد اما دلیل قطعی مرگ او همچنان معلوم نیست.

آیجان اوزکان، یکی از اعضای پلتفرم ضد هسته ای (NKP) که مدت ها است در حال مبارزه علیه وجود نیروگاه های هسته ای است در این باره گفت که «نیروگاه هسته ای یک راه حل نیست، بلکه یک مشکل است. اگر این نیروگاه بر اثر صاعقه منفجر شود معلوم نیست چه بر سر مردمی که در این اطراف زندگی می کنند بیاید. نیروگاه هسته ای آککویو منادی بلاهای آینده خواهد بود.»

علی ماهر باشاریر نماینده حزب جمهوری خواه خلق (CHP) نیز در گفتگو با شبکه خلق تی وی گفت که بارها به وجود این نیروگاه هسته ای در مرسین اعتراض کرده اند اما حکومت هیچ توجهی نکرده است. باشاریر وجود این نیروگاه را در منطقه گلنار مرسین بسیار خطرناک توصیف کرد.

کد خبر 20369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha