تزریق واکسن کرونا به 72 درصد دانش‌آموزان کردستانی

سرویس کردستان - مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: از مجموع ۱۲۷ هزار و ۵۴۳ دانش‌آموز استان، ۹۱ هزار و ۴۲۲ نفرمعادل ۷۲ درصد دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

به گزارش کرد پرس، رشید قربانی گفت: برای واکسیناسیون دانش‌آموزان استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان ۵۴ پایگاه تجمیعی و اختصاصی در سطح استان پیش بینی شده بود که دانش‌آموزان در مرحله اول واکسیناسیون به همراه والدین و به صورت مدرسه‌ای و نوبت‌بندی شده، با حضور در مراکز اقدام به تزریق دز اول واکسن کردند.

وی به میزان مشارکت دانش‌آموزان استان به ترتیب درصد تزریق واکسیناسیون اشاره کرد و افزود: شهرستان دیواندره با ۹۸ درصد، بیجار با ۹۳ درصد و منطقه کرانی با ۹۲ درصد در رتبه های اول تا سوم استان در این زمینه قرار دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اظهار کرد: شهرستان سروآباد با ۹۰ درصد، سقز با ۸۸ درصد، سریش آباد با ۸۵ درصد، قروه با ۸۰ درصد، بانه با ۷۸ درصد، کامیاران با ۷۸ درصد، دهگلان با ۷۵ درصد، موچش با ۷۵ درصد، کلاترزان با ۶۶ درصد، ناحیه یک و دو سنندج با ۶۱ درصد، مریوان با ۵۹ درصد و منطقه زیویه با ۵۸ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

قربانی بیان کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا و فعالیت مدارس، در صورتی که دانش‌آموزی تا زمان بازگشایی اقدام به تزریق واکسن نکرده باشد، هر ۲ هفته یکبار باید برای حضور در سر کلاس درس، تست کرونا بدهد.

کد خبر 20381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha