واکنش شبکه بهداشت و درمان  سردشت به انتقادات از نبود دارو در بیمارستان این شهر

سرویس آذربایجان غربی- پس از انتشار فایل ویدیویی یکی از پزشکان متخصص در بیمارستان سردشت در خصوص نبود دارو و مشکلات درمانی بیمارستان، مدیر شبکه بهداشت و درمان پس از دو روز جوابیه ایی صادر کرد.

به گزارش کردپرس، در روزهای گذشته یکی از پزشکان متخصص بیمارستان امام خمینی سردشت در یک فایل ویدیویی از نبود دارو و بی توجهی مسئولان به این شهرستان محروم و مرزی انتقاد کرده بود.

دکتر "جلال جلالت" متخصص داخلی شاغل در بیمارستان امام خمینی سردشت در این ویدیو با شرح حال وخیم یک بیمار سردشتی و خونریزی داخلی وی، ضمن اشاره به نبود دارو برای درمان بیمار و همزمان عدم پذیرش سایر بیمارستان های شهرهای دیگر بدلیل وضعیت بحرانی بیمار، بدهی های بالای بیمارستان سردشت را دلیل عدم همکاری شرکت های داروسازی و نبود داروهای مهم عنوان کرد.

با پیگیری های خبرنگار کردپرس، از دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در نهایت مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت به این موضوع واکنش نشان داد و در جوابیه ایی در واکنش به سخنان متخصص داخلی بیمارستان سردشت و انتشار فیلم نوشت: «ایشان طبق اظهار خودش تحت تاثیر شرایط وخیم بیماری سرطان و جوانی بیمار قرار گرفته و دچار احساسات شده و مطالبی را اعلام نموده که طی گفتگو با وی شدیدا اظهار پشیمانی کرده است».

دکتر داود آتشی در این جوابیه آورده است: «فیلم پخش شده از بخش ICU طی دو روز گذشته توسط پزشک متخصص داخلی مربوط به یک بیمار و نبود دارو و سرم منتشر شده است. این بیمار خانم 45 ساله مبتلا به سرطان پیشرفته معده که از دو سال پیش تحت درمان در برخی از بیمارستان های تبریز و تهران بودند که در ششم آبان ساعت 16 عصر با شرایط وخیم در بخش داخلی زنان در سرویس دکتر جلال جلالت بستری شدند و به علت وخامت حال بیمار، وی به بخش ICU انتقال داده شد».

دکتر آتشی افزود: «بر اساس بررسی های کلی و کارشناسی انجام شده این بیمار پروسه درمانی را بطور کامل دریافت نموده اند که مدارک ، پرونده بستری و درمانی ایشان موجود و در دسترس است».

او ادامه داد: «طبق دستورات درمانی دکتر جلالت برای بیمار سرم نرمال سالین و آمپول دوپامین تجویز و مصرف شده و همزمان پک سل خونی نیز بیمار دریافت نموده اند و مشکلی از لحاظ سرم نرمال سالین نداریم».

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت اظهار کرد: «در خصوص تجویز و نیاز بیمار به آمپول نوراپی نفرین در بیمارستان ، حتی در صورت کمبود این آمپول، جایگزینی مشابه برای این آمپول به نام اپی نفرین در بیمارستان وجود دارد (با همان خواص درمانی ) و ور صورت نیاز پزشک می تواند آن را برای بیمار تجویز کند».

اودر خصوص سرم نرمال سالین نیز گفت: «در بیمارستان سردشت سرم نرمال سالین موجود بوده و هست چرا اینکه این بیمارستان دارای بخش دیالیز فعال با تعداد 20 الی 35 بیمار بصورت روزانه است که بطور مداوم سرم نرمال سالین نه تنها برای این بیماران بلکه برای بیماران دیگر نیز استفاده می شود».

کد خبر 20435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha