برگزاری نشست 6 حزب اپوزیسیون برای بررسی امکان رای عدم اعتماد به دولت بی کفایت

سرویس ترکیه - 6 حزب اپوزیسیون ترکیه نشستی را برای بررسی امکان برکناری دولت بی کفایت در سیستم پارلمانی برگزار کردند.

به گزارش کردپرس، نشست 6 حزب اپوزیسیون برای بررسی قوانین مربوط به تغییر حکومت ریاست جمهوری به سیستم پارلمانی تقویت شده و با بررسی موضوع رای عدم اعتماد به دولت بی کفایت از سوی پارلمان به پایان رسید.

بر اساس گزارش گازته دیوار، روز گذشته ششمین نشست بررسی موضوع بازگشت به «نظام پارلمانی تقویت شده» با حضور نمایندگانی از حزب خوب (İP) حزب جمهوری خواه خلق (CHP)، حزب سعادت، حزب دموکرات (DP) حزب آینده، و حزب دموکراسی و پیشرفت (DEVA) برگزار شد. در این نشست امکان رای عدم اعتماد به دولت و تقسیم شورای قضات و دادستان ها (HSK) به دو قسمت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بر اساس اطلاعات دریافتی این جلسه پس از سه ساعت به پایان رسید. در این جلسه موضوع امکان برکناری دولتی که رای عدم اعتماد بگیرد مورد بررسی قرار گرفت. این امکان به عنوان یکی از امکان های الگوی تقویت شده نظام پارلمانی قرار است در پیش نویس قانون اساسی در نظر گرفته شود.

در این نشست امکان واگذاری تکلیف تشکیل دولت به حزب دوم در صورتی که حزب اول موفق به تشکیل دولت در مهلت قانونی نشود، مورد بررسی قرار گرفت. همچنین در این نشست موضوع تقسیم هیات قضات و دادستان ها به دو بخش مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 20464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha