اولین عمل اندومتریوز به روش لاپاراسکوپی در کردستان انجام شد

سرویس کردستان - متخصص جراحی عمومی فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی پیشرفته در کردستان گفت: برای نخستین بار عمل جراحی اندومتریوز به صورت لاپاراسکوپی روی خانم ۳۸ ساله در این استان انجام شد.

به گزارش کرد پرس، عطاالله محمدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: جراحی اندمتریوز به صورت لاپاراسکوپی روی خانم ۳۸ ساله که درگیری شدید هر ۲ تخمدان و کف لگن، حالب ها و رکتوم با چسپندگی شدید رحم و لوله های رحمی و تخمدان ها به کف لگن، که باعث نازایی شده بود با موفقیت انجام شد.

وی افزود: این عمل جراحی برای اولین بار در استان کردستان به صورت لاپاراسکوپی انجام شده است و قبل از این بیماران برای جراحی اندومتریوز به صورت لاپاراسکوپی به تهران یا سایر شهرهای بزرگ کشور مراجعه می‌کردند.

متخصص جراحی عمومی فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی پیشرفته در کردستان در مورد بیماری اندومتریوز اظهار کرد: اندومتریوزیس نوعی بیماری است که در آن بافت نابجای رحمی به علت ناشناخته در قسمت های مختلف شکم قرار گرفته و باعث درد شدید در زمان پریود زنان می شود.

محمدی ادامه داد: اما مهمترین عارضه اندرومتریوز در سنین باروری با درگیری کف لگن و لوله‌های رحمی رحم و تخمدان ها علاوه بر درد شدید لگنی به علت چسپندگی ایجاد شده باعث نازایی می شود و در صورتیکه با درمان دارویی بهبودی پیدا نکند نیاز به عمل جراحی دارد.

وی یادآور شد: بهترین روش برای جراحی اندرومتریوز روش لاپاراسکوپی است که دستکاری کمتر لگن را به همراه دارد، ضمن اینکه درد پس ازعمل جراحی و عوارض آن کمتر است و احتمال باروری و حاملگی بعدی دور از انتظار نیست.

کد خبر 20465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha