ارسال ۵۰ ایده به «ایده‌شو» کشاورزی ایلام / حمایت از ایده‌های برتر تا اتصال به بازار

سرویس ایلام - رئیس جهادانشگاهی واحد استان ایلام از وصول ۵۰ ایده به دبیرخانه‌ی «ایده‌شو» خبر داد و گفت: از بین این ایده‌ها ۱۲ ایده به مرحله پایانی راه یافت و سایر ایده‌ها نیز که قابلیت تجاری‌سازی دارند جهت اتصال به بازار حمایت خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی، سید غلامرضا حسینی در مراسم اختتامیه‌ی رویداد «ایده شو» کشاورزی ایلام اظهار کرد: برای دستیابی به اقتصاد دانش بنیان باید شرایط لازم برای ابداع و نوآوری فراهم شود تا توانایی تبدیل ایده به سمت تجاری سازی فراهم شود.

او گفت: کسب و کارهای ایرانی نیازهای زیادی دارد که اغلب به دلیل در دسترس نبودن نیروی ماهر یا انجام نمی‌شود یا به صورت ناقص به سرانجام می‌رسد، بنابراین با ایجاد زمینه‌های لازم و فرصت دادن به جوانان در جهت خلق ایده، توانمندسازی، تیم سازی، شبکه سازی و اتصال به بازار می‌توان در توسعه اقتصادی و کاهش بیکاری اقدامات ارزشمندی انجام داد.

عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی ادامه داد: در این راستا مرکز رشد گیاهان دارویی و محصولات کشاورزی جهاد دانشگاهی با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و صندوق حمایت سرمایه گذاری توسعه کشاورزی رویداد «ایده شو» را با محوریت گیاهان دارویی و کشاورزی برگزار کرد.

رئیس جهاددانشگاهی استان ایلام تصریح کرد: نزدیک به ۵۰ ایده ارزشمند و بسیار خوب به دبیرخانه ارسال شد و از بین این ایده‌ها ۱۲ ایده به مرحله پایانی راه یافت که از ایده‌های اول تا سوم تقدیر به عمل خواهد آمد و سایر ایده‌ها نیز که قابلیت تجاری‌سازی دارند جهت اتصال به بازار حتما حمایت خواهند شد.

حسینی با بیان اینکه استان ایلام جوانان با استعداد و خلاق زیادی دارد و از استان‌های امن کشور است و ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های گردشگری، صادرات، کشاورزی، خدمات و تولید دارد، ابراز امیدواری کرد با جمع کردن جوانان متخصص و خلاق شاهد رشد و توسعه فرهنگ نوآوری و فناوری در استان باشیم.

کد خبر 20490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha