عضو ارشد حزب دمکرات کردستان: امیدواریم دولت توافقی تشکیل شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ارشد حزب دمکرات تأکید کرد مقامات این حزب با شمار دیگری از سران احزاب کرد با هدف گفتگو با سران احزاب عراقی درباره تشکیل کابینه جدید عراق گفتگو کرده اند و حزب دمکرات از تشکیل دولت توافقی حمایت می کند.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "محسن سعدون" در این باره گفت: مقامات حزب با شماری از سران احزب کرد با هدف آغاز گفتگو با مسئولان احزاب عراقی درباره تشکیل دولت جدید عراق گفتگو کرده اند و حزب دمکرات خواستار تشکیل دولت توافقی است.

سعدون افزود: جریانات برنده در انتخابات منتظر تأیید نتایج نهایی آن در دادگاه عالی فدرال هستند تا مذاکرات با هدف تشکیل دولت را آغاز کنند.

این عضو ارشد حزب دمکرات تصریح کرد: حزب دمکرات از تشکیل یک دولت توافقی میهنی با مشارکت همگان و وجود یک پارلمانی قوی که قادر به تصویب قوانین مهم باشد حمایت می کند.

محسن سعود همچنین گفت: توافق داخلی بین کردها به تشکیل یک دولت توافقی که قادر به عبور از بحران ها باشد و همه ملت عراق را نمایندگی کند کمک می کند.

یادآور می شود ریبین سلام عضو دیگر حزب دمکرات اخیرا اعلام کرده بود حزب متبوعش منتظر تشکیل مجدد ائتلاف بزرگ شیعیان است و هیچ مشکلی در زمینه تعامل با هر فردی که بتواند به کشور خدمت کند ندارد.

کد خبر 20532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha