بدهی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی به شرکت های دارویی تایید شد

سرویس آذربایجان غربی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان آذربایجان غربی در خصوص بدهی دانشگاه به شرکتهای دارویی گفت: در قبال شرکت های دارویی دانشگاه ها هم برای دارو هم برای ملزومات بدهی هایی دارند و دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی نیز پیگیر اعتبارات این معوقات از طریق سازمان برنامه و بودجه و خزانه است.

به گزارش کردپرس، دکتر جواد آقازاده به وب دا افزود: خوشبختانه بعد از دو هفته رایزنی و نیز کمک بعضی از نمایندگان مخصوصا ذاکر نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی که تلفنی با خزانه صحبت کرد دانشگاه توانست ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق را برای تسویه بدهی شرکت های دارویی اخذ کند.

او ادامه داد: این اعتبار مابین شرکت های دارویی توزیع شد و یک مقدار از بدهی دانشگاه تسویه شد و با این تسویه فشار روی بیمارستانها کمتر شد.

دکتر آقازاده گفت: درآمد ها کفاف تامین داروها را به خصوص در دوران کرونا نمی کند. قبلا برای یک پرونده بیمار ۲۰ درصد دارو و ۸۰ درصد خدمات بود در بیماری کرونا با توجه به داروهای گران قیمت و مصرف ملزومات پزشکی بیشتر شده است از طرفی هم درآمد بیمارستان ها کم شده در سندهای بیمارستانی در خوشبینانه ترین حالت به ۶۰،۴۰ تغییر پیدا کرده یعنی ۶۰ درصد دارو دارد پرداخت می شود و ۴۰ درصد خدمات است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اضافه کرد: این مقدار دانشگاه ها را برای پرداخت بدهی با مشکل مواجه کرده است و جزو معوقاتی است که دانشگاه ها دارند.

دکتر آقازاده ابراز امیدواری کرد با حمایت دولت و همچنین پیگیری هایی که نمایندگان از طریق سازمان برنامه و بودجه و خزانه انجام می دهند این کسری ها، معوقات و کمبود ها را در دانشگاه ها به خصوص در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی جبران شود.

گفتنی است؛ چندی پیش پزشک متخصص بیمارستان سردشت در یک فایل ویدیویی با شرح حال وخیم یک بیمار سردشتی و خونریزی داخلی وی، به نبود دارو برای درمان بیمار و بدهی های بالای بیمارستان سردشت در عدم همکاری شرکت های داروسازی اشاره کرده بود. اما این موضوع از سوی شبکه بهداشت و درمان سردشت تکذیب و اعلام شد که مشکلی در بخش دارو در این شهرستان وجود ندارد.( واکنش شبکه بهداشت و درمان سردشت به انتقادات از نبود دارو در بیمارستان این شهر )

کد خبر 20630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha