تدوام بازسازی خسارات سیل در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی از تلاش راهداران استان برای مقابله، ترمیم و بازسازی خسارات سیل در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: در پی بارش های اخیر برخی از محورهای مواصلاتی استان در شهرستانهایی همچون چایپاره ، خوی ، مهاباد و پیرانشهر دچار سیلاب شدند که با تلاش شبانه روزی راهداران مقابله با سیل و جبران آسیب های آن انجام یافته یا در حال انجام است.

شکری افزود: بر اثر وقوع سیلاب در محور خوی - چالدران ، یک دستگاه لودر و یک دستگاه گریدر با ۵ نفر راهدار جهت بازگشایی محور مذکور و یک دستگاه لودر و یک دستگاه گریدر با ۴ نفر راهدار جهت بازگشایی محورهای روستایی کلت و کفیل از توابع بخش قطور شهرستان خوی و همچنین یک دستگاه تانکر با ۳ نفر راهدار جهت تخلیه آبهای سطحی زیرگذرهای سعیدآباد و نوایی به کار گرفته شدند که متاسفانه در محور خوی - چالدران آبشستگی شدید رخ داده ‌و گاردریلها آسیب دیده و حدود ۲۰ میلیارد ریال خسارت وارد شده است.

او از عملیات تسطیح ، رگلاژ وخاکریزی محور روستایی قارنی یاریخ شهرستان چایپاره که دراثر سیل تخریب شده بود توسط راهداران اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان چایپاره خبر داد و گفت : جهت باز گشایی محورهای مکریان به آلبلاغ و پسوه و محور خاتون باغ شهرستان مهاباد در پی بارش شدید باران و تگرگ نسبت به اعزام ۳ دستگاه گریدر،۳ دستگاه لودر و ۴ دستگاه سواری اقدام گردید.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی از بازگشایی محور روستایی خاتون باغ به بوزه وعبدالله آباد و خاتون خاص در شهرستان مهاباد که در اثر بارش شدید باران و تگرگ موجب جاری شدن سیل و مسدود شدن محور شده بود با اعزام یک دستگاه لود خبر داد.

شکری گفت: در محور اصلی پیرانشهر به مهاباد محورهای روستایی لیک بن، حاجی غلده، خورنج ، کیله سیپان دچار سیلاب شده بود که توسط دو دستگاه گریدر، یک دستگاه لودر، یک دستگاه بیل بکهو و یک دستگاه بیل مکانیکی زنجیری جهت بازگشایی پل داخل روستای کیله سیپان که هم اکنون در حال اجرا است و در روستاهای احمد غریب و بابکر آباد نیز بخاطر شیب بسیار زیاد و احتمال واژگونی دستگاه ها عملیات مقابله با سیلاب در اولین فرصت و فراهم شدن شرایط لازم انجام خواهد گرفت.

کد خبر 20636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha