زخم کهنه توزیع مرغ در استان ایلام / دو سوم مرغ ایلام در سفره رانتخواران

سرویس ایلام - امام جمعه ایوان که پیش تر نیز به موضوع تولید، کشتار و توزیع مرغ در استان ورودی جدی داشت، عنوان کرد: توزیع مرغ در ایلام زخمی کهنه است و دو سوم مرغ تولیدی در سفره رانتخواران قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حجت الاسلام علی حیدری گفت: در استان ایلام تولید مرغ مازاد بر مصرف است و هیچ کمبودی از نظر تولید نداریم اما متاسفانه به خواسته ها و مطالبات به حق مرغداران و صنف مرغ فروشان توجهی نمی شود. حقوق اینها دارد ضایع می شود و کسانی که سخنگوی اینها نیستند از طرف اینها حرف می زنند و دنبال منافع و سوداگری خود هستند و در نهایت حق مردم هم به عنوان مصرف کننده ضایع می شود.

او توضیح داد: ۴ سال است که به جای ۶۱ تن نیاز مصرفی مردم حدود یک سوم این مقدار بین مردم توزیع می شود و دو سوم دیگر در سفره رانتخواران ریخته می شود که مردم باید با قیمت بالای ۴۰ هزار تومان از بازار آزاد بخرند.

امام جمعه ایوان تاکید کرد: مسئله دیگر این است که علاوه بر اینکه حق مردم را تضییع می کنند آمار دروغ و خلاف واقع به مسئولان و مردم ارائه می دهند. میانگین توزیع مرغ در بین مردم استان ایلام در ۷ ماه ۱۴۰۰ روزانه حدود یک سوم بوده و چندان فرقی با سال های قبل نکرده است اما رسما آمار می دهند و امضاء می کنند که در این ۷ ماه ۱۰۹ درصد توزیع مرغ افزایش پیدا کرده و میانگین توزیع مرغ ۴۶ تن است.

حجت الاسلام حیدری افزود: این آمار خلاف واقع و در جهت تضییع حق مردم است و واقعیت ندارد و اسناد و مدارک خلاف واقع بودن آن موجود است.

وی تصریح کرد: مطالبه مردم از رسانه ها گزارش واقعیات و اطلاع رسانی صحیح است و مطالبه مردم از دادستان محترم استیفای حق قانونی و عمومی مردم یعنی روزانه توزیع ۶۱ تن مرغ با قیمت مصوب و برخورد قاطع با عوامل رانتخواری و برخورد با کسانی است که با آمارهای خلاف واقع به جریان رانتخواری کمک می کنند و حق مردم را تضییع می کنند.

کد خبر 20637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha