آموزش حضوری ۱۲۷ هزار دانش‌آموز متوسطه دوم در کردستان آغاز شد

سرویس کردستان - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان گفت: با آغاز روند بازگشایی تدریجی مدارس و برقراری آموزش حضوری، بیش از ۱۲۷ هزار دانش‌آموز مقطع متوسطه دوم استان در مدارس حضور یافتند.

به گزارش کرد پرس، مهدی نامدار گفت: براساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا از روز ۱۵ آبان دانش‌آموزان متوسطه دوم شامل پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم پس از ۲۰ ماه تعطیلی مدارس، در مدرسه حضور یافته و آموزش حضوری می‌بینند.

وی با بیان اینکه در استان کردستان تعداد دانش‌آموزان متوسطه دوم ۱۲۷ هزار و ۵۴۳ نفر است، اظهار کرد: از اول مهر تعدادی از این دانش‌آموزان که در مدارس روستایی تحصیل می‌کنند و همچنین دانش‌آموزان هنرستان‌های فنی حرفه ای و کاردانش در مداس حضور یافته و آموزش‌هایشان به صورت حضوری بوده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: آموزش حضوری مابقی دانش‌آموزان نیز از امروز آغاز شده و در زمینه نحوه حضور در مدرسه و تصمیم گیری برای گروه بندی دانش‌آموزان برای حضور درمدرسه اختیار تام به شورای مدارس داده شده است.

نامدار یادآور شد: در حال حاضر ۷۵ درصد از این تعداد دانش‌آموز متوسطه دوم استان واکسینه شده و ۲۴ درصد یا مراجعه نکرده و یا به هر دلیل دیگری هنوز واکسینه نشده اند اما می توانند در مدارس حضور یابند البته به احتمال زیاد مجبور باشند برای حضور در مدرسه هرچند مدت یک بار تست کرونا بدهند.

وی همچنین به آغاز آموزش حضوری دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول و مقطع ابتدایی اشاره کرد و بیان کرد: مطابق دستورالعمل ابلاغی آموزش حضوری این مقاطع نیز از اول آذر آغاز میشود، ضمن اینکه مدارس روستایی و مدارس شهری با جمعیت کم از اول مهر آغاز شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان گفت: در مجموع آموزش و پرورش استان در زمینه بازگشایی مدارس و آموزش حضوری تابع دستورات ستاد ملی کرونای کشور است.

کد خبر 20710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha