عضو ارشد حزب دمکرات: تظاهرات در عراق باعث سرنگونی دولت ها می شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ارشد حزب دمکرات کردستان تأکید کرد عراق در مرحله پسادمکراسی به سر می برد و تظاهرات می تواند باعث سرنگونی دولت ها شود.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "ریبین سلام" در این باره گفت: به دنبال مخالفت اکثر افکار عمومی با نتایج انتخابات پارلمانی در عراق، کشور در مرحله جدیدی به سر می برد و وارد مرحله پسادمکراسی شده است.

ریبین سلام افزود: نباید با افرادی که رأی آنها به سرقت رفته و برای اعتراض در تظاهرات گسترده ای حضور یافته اند این گونه تعامل شود.

عضو ارشد حزب دمکرات تأکید کرد: تظاهرات پس از روند دمکراتیک و با هدف مطالبه حقوق شهروندان آغاز شده است و قانون اساسی عراق اجازه برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز را می دهد. به همین دلیل باید به مرحله دمکراسی خالص برسیم.

ریبین سلام خاطرنشان کرد: تظاهرات می تواند باعث سرنگونی یا روی کار آمدن دولت ها شود و عراق هنوز دمکراسی را تجربه نکرده است. بلکه از مرحله پسادمکراسی یعنی پوپولیسم نظامی گذار کرده است.

یادآور می شود حیدر العبادی رئیس ائتلاف نصر و شیخ قیس خزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل حق نیز بر اهمیت تحقیق درباره برخورد خشونت بار با تظاهرکنندگان مسالمت جو در بغداد تأکید کرده بودند.

کد خبر 20764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha