نگرش جامعه باید به سمت مثبت‌گرایی و امیدبخشی تغییر کند

سرویس کردستان - نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: در حوزه فرهنگی باید نگرش جامعه را به سمت و سوی امیدبخشی و‌ مثبت‌گرایی تغییر داد.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان، بر نهادینه کردن فرهنگ مثبت‌گرایی در جامعه تاکید کرد و گفت: از آنجا که رفتار عملی در فرهنگ عمومی می‌تواند تاثیرات مثبتی به دنبال داشته باشد، مولان فرهنگی باید فعالیت های خود را به سمت عملی کردن فرهنگ هدایت کنند.

وی نگرش مثبت به مسائل فرهنگی را در رشد فرهنگ عمومی جامعه تاثیرگذار دانست و افزود: اقدامات مثبتی در بخش‌های مختلف جامعه در کشور انجام شده است، اما برخی افراد در جامعه مثبت به این مسایل نگاه نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به پیشرفت‌های سه دهه اخیر کشور در بخش‌های نانو، هسته‌ای، علمی و ...، اظهار کرد: کوچک شمردن اقدامات انجام شده در جامعه در بخش‌های مختلف کاری غیراخلاقی است.

حجت الاسلام پورذهبی با اشاره به بروز برخی حوادث در کشور از جمله سقوط هواپیما و آتش سوزی و مسائلی از این قبیل خارج از اختیار انسان است، ادامه داد: در این راستا ما باید خود را تقویت کنیم تا در زمان بروز حوادث توان مقابله با این مسائل را داشته باشیم.

اهمیت مسایل فرهنگی بیشتر مورد توجه قرار گیرد

استاندار کردستان نیز در این جلسه بیان کرد: انجام اقدامات عمرانی اگرچه از اهمیت بالایی برخوردار است اما مسایل فرهنگی نیز بسیار دارای اهمیت بسیاری بوده و نباید مورد غفلت قرار گیرد.

بهمن مرادنیا یادآور شد: رهبر معظم انقلاب، کردستان را استان فرهنگی نامیدند که این نشان از سابقه و پیشینه فرهنگی این استان دارد و نباید این مسئله مهم، نادیده گرفته شود.

وی گفت: دشمنان نظام به دنبال هدف قرار دادن مبانی فرهنگی ما هستند و اینکه اعتماد مردم را نسبت به نظام کمرنگ کنند که باید بسیار هوشیارانه در این راستا حرکت کنیم.

استاندار کردستان افزود: در کردستان کارهای خوبی صورت گرفته، اما کافی نیست و این استان بیشتر از این کار و تلاش می‌طلبد.

مرادنیا اظهار کرد: فرمانداران نسبت به برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها اهتمام بیشتری داشته باشند و حل و فصل مشکلات فرهنگی را در اولویت قرار دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این جلسه به اهمیت مقوله کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و ادامه داد: شیوع ویروس کرونا موجب شد که نتوانیم طی ۲ سال اخیر نمایشگاه بین المللی کتاب استان را برگزار کنیم اما با ارائه طرح‌های فصلی کتاب سعی کردیم بخشی از این نقص را جبران کنیم.

عبید رستمی یادآور شد: افتتاح کتابخانه عمومی امام خامنه‌ای در شهر سنندج هم یکی از اقدامات خوب در راستای توسعه امر کتابخوانی بود که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با عنایت ویژه نماینده ولی در استان به انجام رسید.

وی بیان کرد: شهر سنندج از استان کردستان هم که چندی پیش به عنوان یکی از ۳۶ شهر حاضر در مرحله نیمه نهایی معرفی پایتخت کتاب ایران معرفی شده بود، به همراه چهار شهر دیگر به مرحله فینال این طرح راه یافته است.

کد خبر 20905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha