تعداد ۸۶۹۹ کنتور برق هوشمند در کردستان نصب شد

سرویس کردستان - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از نصب 8 هزار و 699 کنتور طرح فهام هوشمند در کردستان با هدف مدیریت مصرف و قرائت از راه دور خبر داد.

به گزارش کرد پرس، هیوا لهونیان گفت: توسعه سامانه هوشمند شبکه برق با استقرار قرائت از راه دور (طرح فهام) با اولویت کنتورهای دیماندی برای تمام مشترکین (ولتاژ اولیه و ثانویه) در دستور کار شرکت های توزیع قرارگرفته و در ۳ سال گذشته در استان ما تعداد 8 هزار و ۶۹۹ مشترک مختص تعرفه های (کشاورزی، صنعتی، عمومی و تجاری) به کنتورهای هوشمند مجهز شده اند.

وی با اشاره به برنامه تعویض کنتور مشترکان با کنتورهای هوشمند در راستای هوشمندسازی لوازم اندازه گیری به تعداد یک هزار و ۸۰۰ کنتور هدف در سال جاری اشاره کرد و افزود: 6 هزار و ۹۶۰ دستگاه معادل ۸۰ درصد از کل کنتورهای فهام منصوبه دارای قابلیت قرائت آنلاین هستند و اطلاعات را به صورت مستمر دریافت و ارسال می کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان امکان برقراری ارتباط دو سویه بین شرکت و مصرف کنندگان، جمع آوری، پردازش و ارسال اطلاعات انرژی به شرکت، امکان ارسال قیمت های لحظه ای برق، آگاهی شرکت توزیع از مقدار انرژی مصرف شده در ساعات پرباری و کم باری، اطلاعات پروفیل بار از شرکت توزیع به مصرف کنندگان و اگاهی مصرف کنندگان از مقدار مصرف ساعتی و روزانه همچنین امکان تشخیص سرقت برق از کنتور را از جمله مزیت های کنتورهای هوشمند عنوان کرد و اظهار کرد: در آینده نزدیک تعدادی از کنتورهای تعرفه خانگی را نیز به همین منوال به کنتورهای هوشمند فهام تغییر خواهیم داد.

لهونیان با اشاره به رایگان بودن نصب این کنتورها برای مشترکین به جز مشترکان پرمصرف، ادامه داد: کنتور هوشمند ۳ برابر کنتور معمولی قیمت دارد و فقط برای مشترکان پرمصرف ارزش کنتور معمولی تعویضی، از قیمت کنتور هوشمند نصب شده کسر و مابه التفاوت مبلغ به صورت اقساط ماهیانه از مشترکان اخذ می شود.

وی با بیان اینکه تمام مشترکین کردستان با ولتاژ اولیه مجهز به کنتور هوشمند فهام هستند، یادآور شد: با راه اندازی کنتورهای هوشمند طرح فهام برای همه مشترکین برق استان هزینه های مربوط به مراجعه مامورین قرائت لوازم اندازه گیری به درب اماکن از لیست هزینه های این شرکت حذف و این جبران هزینه، به مرور، در بخش های دیگری با هدف ارتقاء کیفیت خدمات، هزینه میشود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به راه اندازی مرکز پایش کنتورهای فهام، بیان کرد: در این مرکز اطلاعاتی چون جریان، ولتاژ و ضریب بار به صورت سوابق ذخیره و رصد می شود و این مرکز قادر است در صورت لزوم دستور قطع و وصل و تنظیمات کنتور از راه دور را انجام دهد.

لهونیان گفت: از مهمترین دستاورد این مرکز پایش، طرح های پاسخگویی بار طی ایام پیک سال است و می توان به صورت آنلاین میزان مصرف مشترکین سنگین و مشترکان پرمصرف را رصد کرد و اطلاعات دقیق و لحظه ای از آنها به دست آورد.

کد خبر 20944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha