کشف توزیع غیر قانونی بیش از هزار کیسه آرد یارانه ایی در نقده

سرویس آذربایجان غربی- رییس اداره صنعت، معدن وتجارت نقده از کشف هزار و 650 کیسه آرد یارانه ای که توسط 11 واحد نانوایی به صورت غیر قانونی خارج از شبکه توزیع شده بود خبر داد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، محمد قلندری با اشاره به بازرسی و نظارت بر عملکرد واحدهای نانوایی شهرستان گفت: پرونده این تخلف به ارزش 2 میلیارد و 500 میلیون ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

قلندری تأکید کرد: آرد تحویلی به نانوایان متناسب با سرانه جمعیت منطقه استقرار نانوایی و سهمیه مردم منطقه است و متصدی نانوایی بدونه دخل و تصرف و کم و کاست بعد از پخت تحویل مشتری قرار دهد.

او در ادامه از انجام بازرسی از واحد های صنفی و غیر صنفی این شهرستان با همکاری نیروی انتظامی شهرستان و همکاران جهاد کشاورزی نقده خبر داد و گفت: در این راستا پرونده تخلف با عنوان عرضه خارج از شبکه برای یک شرکت توزیعی خدمات کشاورزی تشکیل شد.

رییس اداره صنعت، معدن وتجارت نقده اظهار کرد: این واحد خدماتی کشاورزی اقدام به عرضه خارج از شبکه 19 هزار و920 یونیت بذر وارداتی چغندر قند اقدام کرده بود با همکاری نهادهای یاد شده کشف و ضبط شد و پرونده تخلف صنفی به ارزش ریالی بیش از 358 میلیارد و 560 میلیون ریال تشکیل و جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به تعزیرات حکومتی شهرستان ارجاع شد.

قلندری افزود: تمامی شرکت های وارد کننده که اقدام به واردات کالاهای مورد نیاز کشور از طریق استفاده ارز دولتی می کنند موظف به توزیع کالای وارداتی در شبکه تعریف شده دولتی و بر مبنای ارز دولتی با قیمت مشخص می باشند و در غیر اینصورت تخلف محسوب و مطابق قانون نظام صنفی با خاطیان رفتار خواهد شد.

رییس اداره صنعت، معدن وتجارت نقده تاکید کرد: همشهریان عزیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی اعم از احتکار، عدم عرضه کالا، قاچاق، توزیع خارج از شبکه، گرانفروشی و غیره موضوع را از طریق سامانه 124 و یا مراجعه حضوری با ما در میان بگذارند تا در اولین فرصت مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

کد خبر 20963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha