نیروهای نظامی ترکیه در 6 ماه گذشته 31 بار جنگل های شرناخ را آتش زدند

سرویس ترکیه - در 6 ماه گذشته 31 آتش سوزی در جنگل های شرناخ توسط نیروهای نظامی ترکیه به وجود آمد و به دلایل امنیتی مهار نشد.

به گزارش کردپرس، در 6 ماه گذشته دست کم 31 مورد آتش سوزی توسط نیروهای نظامی ترکیه در جنگل های جودی، گابار و بستا رخ داده که به دلایل امنیتی از خاموش کردن آنها جلوگیری به عمل آمده است.

به نوشته مزوپوتامیا، آتش‌سوزی‌های جنگلی متعددی از ماه می تا کنون در کوه‌های جودی، گابار و بستا در شرناخ رخ داده است. هزاران درخت بر اثر آتش سوزی جنگل ها به خاکستر تبدیل شده اند و تاکستان ها و باغ های مردم آسیب دیده اند. این آتش سوزی ها توسط نیروهای نظامی شرکت کننده در عملیات و یا به دلیل بمباران هوایی از سوی بالگردهای نظامی ترکیه ایجاد شده اند. در 6 ماه گذشته در مجموع 31 مورد آتش سوزی در جنگل های شرناخ رخ داده است که از این میان 14 مورد در کوه جودی، 4 مورد در کوه گابار و 8 مورد در جنگل های بستا بوده و سایر آتش سوزی ها نیز در مناطق دیگر رخ داده است.

یعقوب تانیش، فعال جنبش بوم‌شناسی بین النهرین با اشاره به اینکه از مداخله در آتش‌سوزی جنگل‌های منطقه در سال گذشته جلوگیری شده است، گفت: «احیای طبیعت پس از آتش‌سوزی‌ها زمان زیادی به طول می انجامد.»

تانیش با بیان اینکه آتش‌سوزی جنگل‌ها در این منطقه به امری عادی تبدیل شده است، گفت: «جنگل های گابار، جودی و بستا، هر سال پس از خشک شدن علف‌ها آتش می‌گیرند. درختان مناطقی که نیروهای نظامی ترکیه در آنها حضور دارند قطع می شوند. سال ها این گونه بوده است. وقتی با مسئولان مربوطه برای کسب اجازه برای تحقیقات میدانی در منطقه تماس می گیریم با این توجیه که "منطقه ممنوعه است" به ما اجازه تحقیق در این مناطق داده نمی شود.»

کد خبر 20995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha