96 درصد غرامت خسارت خشكسالی در كردستان پرداخت شد

سرویس کردستان - معاون امور بیمه بانک کشاورزی کردستان با بیان اینکه در سال زراعی گذشته به دلیل خشکسالی و کاهش بارندگی خسارت زیادی به کشاورزان وارد شد، گفت: تاکنون بیش از 96 درصد غرامت خسارت خشکسالی به حساب کشاورزان استان واریز شده است.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل حیدری با اشاره به اینکه برآورد خسارت های ناشی از خشکسالی بر اساس پایش های ماهواره ای انجام شده است، گفت: در سال زراعی گذشته به دلیل خشکسالی و کاهش بارندگی خسارت زیادی به کشاورزان کشور و به تبع استان وارد شد.

وی با اعلام اینکه تاکنون بیش از 930 میلیارد ریال غرامت به کشاورزان خسارت دیده توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی پرداخت شده است، اظهار کرد: براساس برآورد انجام شده امسال 963 میلیارد ریال خسارت خشکسالی به کشاورزان استان وارد شد که بخش عمده ای از آن پرداخت شده است.

معاون امور بیمه بانک کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه تعدادی از کشاورزان نسبت به دریافت نکردن غرامت و یا پایین و متفاوت بودن مبلغ واریز شده معترض شدند، افزود: سنوات گذشته تعیین خسارت از طریق بررسی مناطق همگون توسط پایشگران در چند مرحله انجام می شد و میانگین بدست آمده بر اساس نوع برداشت تعیین و مبلغ خسارت به کشاورز پرداخت می شد.

حیدری ادامه داد: امسال پرداخت های صندوق بر اساس پایش ماهواره ای بوده و به همین دلیل پرداخت ها در شهرستان ها متفاوت است.

وی یادآور شد: میزان پرداخت خسارت در هر هکتار در برخی از شهرستان ها 8 میلیون تا 8 میلیون و 500 هزار ریال و در تعداد دیگری هم سه میلیون تا چهار میلیون ریال بوده است.

معاون امور بیمه بانک کشاورزی کردستان با اعلام اینکه 20 میلیارد دیگر به زودی به حساب بیمه گذاران واریز می شود، بیان کرد: تعرفه سال جاری بر مبنای قیمت تعیین شده گندم با مبلغ هر کیلوگرم 30 هزار یال است که برای هر هکتار 10 میلیون ریال در نظر گرفته شده که این مبلغ برای بیمه نامه جهش تولید در دیم زارها 12 میلیون ریال است.

کد خبر 21013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha