ورودی مهاباد رتبه اول محورهای پر تصادف آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- رئیس پلیس راه انتظامی آذربایجان غربی گفت: آمار تصادفات استان در سال جاری در تعداد فوتی ها ۱۳درصد رشد داشته و ورودی مهاباد با ۸ درصد در رتبه اول محورهای پر تصادف استان قرار دارد.

به گزارش کردپرس، سرهنگ مشتاق امروز ۲۰ آبان در پنجمین کمیسیون ایمنی راه های استان افزود: میزان تردد در سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خود ۱۱ درصد افزایش یافته است.

او ادامه داد: میزان تردد در ورودی های استان ۱۱درصد وخروجی های استان ۸ درصد و تردد وسایل سنگین ۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته خود افزایش را نشان می دهد.

سرهنگ مشتاق تصریح کرد: آمار تصادفات استان در سال جاری در تعداد فوتی ها ۱۳درصد رشد و مجروحین ۶درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راه انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه عدم توجه به جلو با ۳۷ درصد بیشترین علت تصادفات در استان بوده، اظهار کرد: سواری ها ۷۴ درصد تصادفات استان در سال جاری را به خود اختصاص داده اند.

او ادامه داد: محورهای پر تصادف استان نیز ورودی مهاباد با ۸ درصد رتبه اول و بند به زیوه با ۷درصد رتبه دوم را دارد..

افزایش ایمنی جاده های اصلی و فرعی در راستای کاهش تصادفات جاده ایی

در این جلسه، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به فرارسیدن فصل سرما و آغاز بارزشهای برف و باران در استان، گفت: با توجه به وظیفه دستگاه های اجرایی در زمان بارندگی ها، نیاز است یک تعامل و هماهنگی گسترده با سیاست واحد با رویکرد کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای داشته باشیم.

آیدین رحمانی با اشاره به اهمیت حضور به موقع و بازگشایی سریع جاده ها در ایام بارندگی، ادامه داد: یکی از محوریت های اصلی فعالیت دستگاه های اجرایی در زمان بارندگی ها بخصوص بارش برف، بازگشایی سریع محور های اصلی و فرعی است.

او با بیان اینکه بارندگی ها باعث افزایش آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای می شود، تأکید کرد: یکی از محور های اصلی دستگاه های اجرایی که باید نسبت به آن توجه ویژه ای داشته باشند، افزایش ایمنی جاده های اصلی و فرعی در راستای کاهش تصادفات و تلفات جاده ای است.

معاون استاندار با بیان اینکه باید از ظرفیت و منابع فعلی دستگاه های اجرایی بصورت ویژه استفاده کرد، تصریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان منابع لازم برای تعمیر و اورهال کردن ناوگان و ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را تامین و در اولویت کاری خود قرار دهد.

او با اشاره به اینکه بزرگراه ارومیه - تبریز جزو محور های پر ترافیک است، گفت: اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تا زمانی که محور ارومیه - تبریز تبدیل به آزاد راه نشده است باید تمامی امکانات خود را در جهت رفع مشکلات این محور ارتباطی بکار گیرند.

او با بیان اینکه تکالیف و اقدامات دستگاه های اجرایی و خدمات رسان با رویکرد و محوریت کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای باید مشخص شود، بیان کرد: دستگاه های مرتبط برای کنترل ورودی های شهر یک بررسی فوری انجام دهند.

کد خبر 21057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha