دو کشته و سه زخمی در درگیری میان گروه‌های مسلح وابسته به ترکیه

سرویس سوریه-گروه‌های تحت فرمان ترکیه در سریکانی، بار دیگر بر روی هم آتش گشودند که در نتیجه آن دو نفر کشته و سه نفر زخمی شدند.

به گزارش کُردپرس، عصر روز گذشته، درگیری‌های شدیدی بین افراد مسلح وابسته به گروه‌های وفادار به ترکیه در حومه شهر سریکانی (راس‌العین) در شمال شرق سوریه روی داد.

محمد رضوان یکی از روزنامه‌نگاران ساکن عین‌عیسی به کُردپرس گفت: روز گذشته درگیری شدیدی بین گروه مسلح «طایفه الموالی» و گروه «ابوسعید» که وابسته به جناح حمزه و تحت حمایت ترکیه هستند در نزدیکی سیلوهای این شهر درگرفته است که دو طرف بر سر کنترل یک نقطه قاچاق با ترکیه بر روی هم آتش گشودند.

این درگیری که بیش از نیم ساعت به طول انجامید، دو کشته و سه زخمی از دو طرف برجای گذاشت که به گفته همین منبع، حال برخی از آنها وخیم است.

در همین حال، طایفه الموالی در یکی از صفحات اینترنتی خود اعلام کرد که تعدادی از اعضای گروه دیگر از جمله خود ابوسعید، رهبر گروه را دستگیر کرده اند.

این اتفاق یک روز پس از درگیری میان افراد مسلح وابسته به گروه های «احرار الشرقیه» و «لیوا الخطاب» وفادار به ترکیه در شهر همام ترکمان در حومه گری‌سپی رخ داد که در آن هفت تن از اعضای هر دو طرف زخمی شدند.

در هشتم نوامبر امسال، افراد مسلح «جناح المجد» در غرب شهر گری‌سپی، علیه اعضای «پلیس نظامی»، که هر تحت فرمان ترکیه هستند کمین کردند و سه عضو مسلح این گروه را مجروح کردند.

مناطق تحت کنترل نیروهای ترکیه و گروه های مخالف مسلح وفادار به آنها در شمال شرق سوریه شاهد وضعیت هرج و مرج امنیتی و ناتوانی در کنترل امنیت این منطقه است.

کد خبر 21136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha