جابه جایی های مدیریتی با هدف تحول در کردستان صورت می گیرد

سرویس کردستان- نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: تحول در استان کردستان نخستین موضوعی است که قبل از حضورم در استان ماه‌ها کار مطالعاتی انجام داده‌ام و قطعا جابجایی‌ها هم با هدف همین تحول صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی ظهر امروز در جلسه تودیع و معارفه سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور که در کتابخانه امام خامنه‌ای سنندج برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش‌های مدیر سابق مرکز، اظهار کرد: رسم خوبی نیست اگر به هر دلیلی از گذشتگان به نیکی یاد نکنیم.

وی افزود: تکریم گذشتگان بر ما واجب است و لذا از تمام عزیزانی که سال‌ها در پست‌های مختلف در کردستان تلاش کرده‌اند قدردانی می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تحول در استان کردستان نخستین موضوعی است که قبل از حضورم در استان ماه‌ها کار مطالعاتی انجام داده‌ام و قطعا جابجایی‌ها هم با هدف همین تحول صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با احصای کامل ظرفیت‌ها و مشکلات یک برنامه توسعه‌ای برای استان در حیطه کاری قرار دادم.

حجت‌الاسلام پورذهبی گفت: در جامعه هدف مرکز بزرگ که 82 درصد آن را برادران و عزیزان اهل سنت تشکیل می‌دهند باید با برنامه‌ریزی مناسب به سمت توسعه و ارتقا در بخش‌های مختلف رفت.

وی افزود: در کار آن هم کاری که زیر سایه پرچم مقام معظم رهبری است چند اصل مهم وجود دارد که مهم‌ترین آن انگیزه است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اضافه کرد: افرادی که در این مرکز فعالیت می‌کنند، باید با شوق و شناخت مسئولیت خود با جان و دل کار کنند تا به نتیجه مثبت برسند.

وی اذعان کرد: انسان در کار باید رو به جلو حرکت کند چرا که درجا زدن در کار آن هم در شرایط فعلی جامعه که به شدت با مشکلات به ویژه کرونا مواجه هستیم، جایز نیست.

حجت‌الاسلام پورذهبی عنوان کرد: فرصت درجا زدن نیست و اجازه نداریم و از سرپرست مرکز بزرگ اسلامی می‌خواهیم با برنامه و سرعت کارها را جلو ببرد.

وی افزود: سعی کردیم فردی را انتخاب کنیم که بتواند حرکتی که توسط مدیران مرکز در دهه‌های گذشته شروع شده را با سرعت بیشتر جلو ببرد.

ویعنوان کرد: حجت‌الاسلام عسگری از مقبولیت در بین جامعه هدف برخوردار است و تصمیم داریم هیچ فرد دیگری از خارج مجموعه را تا زمانی که دوستان هستند و احساس می‌شود می‌توانند کار را جلو ببرند اضافه نکنیم.

حجت‌الاسلام پورذهبی تاکید کرد: باید با تلاش‌های فراوان، سطح مرکز بزرگ اسلامی از یک اداره به یک نهاد فرهنگی ارتقا پیدا کند.

وی بازگشت خودباوری و اعتماد به نفس به مجموعه مرکز را مورد تاکید قرار داد و گفت: ابتکارات جدید و خودباوری دو اصل مهمی است که باید به صورت ویژه به آن توجه شود.

مرکز بزرگ باید تحولات بزرگ را شکل دهد

وی عنوان کرد: مرکز بزرگ باید به تشکیلاتی تبدیل شود، که بتواند اتفاقات بزرگ را شکل دهد و تربیت علمایی در تراز عالمان و گذشتگان باید به عنوان یک اصل مهم در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: تمرکززدایی به جای تمرکزگرایی در راستای رسیدن به اهداف مورد توجه جدی قرار گیرد چرا که تمایل به فعالیت در مرکز استان بیش از شهرستان‌ها است و این رویه خدمات‌رسانی را دچار مشکل می‌کند.

وی افزود: چرخشی شدن مدیران به منظور چرخش افکار و ایده‌های جدید در شهرستان‌ها از مباحث مهم دیگری است که باید مد نظر قرار بگیرد.

وی در ادامه بر تقویت بنیه اقتصادی جامعه روحانیون تاکید کرد و گفت: تقویت بنیه علمی و فرهنگی روحانیون از دیگر نیازهایی است که برای آن برنامه‌ریزی‌ شده و تصمیماتی اتخاذ شده است.

کد خبر 2114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha