چه کسانی دز سوم واکسن کرونا را دریافت می کنند؟

سرویس آذربایجان غربی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در خصوص دز سوم واکسن کرونا گفت: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، دز واکسن کرونا به گروه های هدف تزریق می شود.

به گزارش کردپرس، دکتر محمد امین ولیزاده، ضمن تشکر از مدافعان سلامت که ٢٢ ماه بدون هیچگونه چشمداشتی به مقابله و مبارزه با کرونا پرداختند ، افزود: تا آخر هفته ٥ شهرستان پلدشت ، چایپاره ، سردشت ، اشنویه و پیرانشهر در وضعیت قرمز بودند و متاسفانه با افزوده شدن شوط از روز جمعه به جمع شهرهای قرمز، نگرانی از احتمال افزایش شهرهای قرمز در بین کادر بهداشت و درمان بیشتر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در مورد علل افزایش تعداد شهرهای قرمز گفت: عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی در کل کشور و متعاقبا در استان ، برودت هوا و نیز رعایت نکردن محدودیتهای ترددهای بین استانی و شهرستانی را جز عوامل موثر دانست و از مردم عزیز استان خواستار رعایت موارد شد.

او ضمن درخواست از مردم استان در خصوص رعایت هر چه بیشتر پروتکلهای بهداشتی، انجام واکسیناسیون، اجتناب از تردد های غیر ضروری افزود: دوری از تجمعات ، استفاده از تهویه مناسب در مکانهای پرازدحام و ... تنها راههای پیشگیری از بروز موج ششم کرونا است.

دکتر ولیزاده در خصوص دز سوم واکسیناسیون بیان کرد: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت ، در درجه اول کارکنان بهداشت و درمان که در معرض مواجهه با بیماران هستند ، سپس بیماران با نقص سیستم ایمنی و متولدین 1340 به پایین یا افراد 60 سال به بالا برای تزریق وز سوم واکسن توصیه شده اند.

او با بیان اینکه تزریق دوز سوم برای افراد بالای 60 سال شروع شده و 15 هزار نفر نیز تا الان دز سوم را دریافت نموده اند افزود : مردم عزیز استان برای افزایش پوشش دز اول و دوم واکسن به بالای 90 درصد و نیز دریافت دز سوم اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در نهایت با تاکید بر اینکه صرفا وز سوم برای واکسنهای برکت و سینوفارم نیست، اضافه کرد: افرادی که واکسن آنها از خانواده آدنو ویروس هستند از جمله اسپوتنیک و آسترازینکا در یک گروه و افرادی که برکت، سینوفارم و بهارات دریافت کردند در گروه دوم قرار دارند که طبق دستورالعمل وزارت بهداشت دز سوم را دریافت خواهند کرد.

کد خبر 21153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha