عمار حکیم: وزارت خارجه عراق، امور پناهجویان کرد در بلاروس را پیگیری کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان – رئیس جریان حکمت در عراق با صدور بیانیه درباره بحران پناهجویان کرد در مرزهای بلاروس و لهستان، از وزارت امور خارجه کشورش خواست امور این پناهجویان را پیگیری نماید.

به گزارش کرد پرس به نقل از موازین نیوز، سید عمار حکیم در این بیانیه نوشته است: وضعیت انسانی اسفبار دهها تن از برادران کرد ما که در مرزهای بین بلاروس و برخی از کشورهای اروپایی در وضعیت آب و هوایی بسیار دشوار معلق مانده اند، موجب اندوه قلبی ماست.

رهبر جریان حکمت در این بیانیه خاطرنشان کرده است: از وزارت امور خارجه عراق می خواهیم اوضاع این شهروندان را پیگیری و برای یافتن کانالهای ارتباطی با آنها اقدام نماید.

عمار حکیم در پایان تأکید کرده است: موضوع این شهروندان، میهنی و انسانی است و نمی توان درباره آن چشم پوشی کرد.

یادآور می شود شمار زیادی پناهجوی عمدتا عراقی، سوری و یمنی که با پروازهای مستقیم از ترکیه به بلاروس منتقل شده اند در مرزهای این کشور با لهستان معلق مانده اند و دولت لهستان اجازه ورود آنها به این کشور و عبور به سمت کشورهای غرب اروپا را نداده است. این افراد که در میان آنها شماری زن، کودک و سالخورده وجود دارد در جنگل های مناطق مرزی بلاروس و لهستان بدون امکانات در سرمای شدید اروپا به حال خود رها شده اند و تاکنون شماری از آنها بر اثر سرمای هوا، بیماری و فقدان امکانات درمانی و بهداشتی جانشان را از دست داده اند.

کد خبر 21195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha