نیروهای ارتش ترکیه باید از سوریه و عراق خارج شوند

سرویس ترکیه - – نماینده پارلمان ترکیه از حزب HDP در اظهاراتی با انتقاد از سیاست های نظامی ترکیه خواستار خروج نیروهای ارتش این کشور از سوریه و عراق شد.

به گزارش کردپرس، توغلای حاتم اوغولاری، نماینده آدانا در پارلمان ترکیه از حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) که در جلسه رسیدگی به بودجه سال 2021 ترکیه سخنرانی می کرد در اظهاراتی با اشاره به این که «جنگ بسیار پر هزینه است» عنوان کرد: «میان عبدالله اوجالان و دولت ترکیه بین سال های 2013 – 2015 مذاکراتی تحت عنوان روند مذاکرات صلح به وجود آمده بود. بودجه وزارت دفاع ترکیه در حال حاضر نسبت به سال گذشته 2.3 میلیارد افزایش داشته است. این در حالی است که در سال های روند مذاکرات این بودجه کاهش قابل توجهی داشت. در حالی که بودجه وزارت دفاع ترکیه در سال 2014 رقم 1.4 میلیارد لیر بود این رقم در سال 2015 به 9 میلیارد لیر افزایش پیدا کرد».

به نوشته روزنامه دیوار، وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: «به طور خلاصه عرض کنم روند مذاکرات صلح در محافظت از خزانه ترکیه و ممانعت از تخصیص پول بیشتر به امور نظامی موثر عمل کرده بود. بر این باور هستیم که برای حل و فصل مسئله کردها از طریق راه های دموکراتیک طرف ها باید یک روند دیالوگ و مذاکره متقابل را آغاز کنند. نیروهای نظامی ارتش ترکیه باید از سوریه و عراق خارج شده و برای برون رفت از وضعیتی که در هر دو کشور به وجود آمده است تلاش های سیاسی صورت بگیرد. بهترین استراتژی دفاعی این است که اگر در کشور همسایه آرامش وجود داشته باشد ما نیز آرامش هستم».

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha