فرانسه به رییس شورای مدنی رقه جایزه اهدا کرد

سرویس سوریه-فرانسه به رئیس مشترک شورای مدنی رقه جایزه سکولاریسم اهدا کرد.

به گزارش کُردپرس، کمیته سکولاریسم جمهوری خواه در فرانسه تصمیم گرفت جایزه سکولاریسم را به تعدادی از شخصیت های فرانسوی و بین المللی از جمله لیلا مصطفی، رئیس مشترک شورای مدنی رقه، برای کمک هایشان در دفاع از سکولاریسم اعطا کند.

«جایزه سکولاریسم» توسط «کمیته بین‌ وزارتی سکولاریسم» در فرانسه به کسانی اعطا می‌شود که در نشر و دفاع از ارزش‌های این قانون مشارکت داشته باشند.

این مراسم در شهرداری پاریس برگزار شد و شهردار این جایزه را با حضور وزیر دولت در امور شهرونری و تعدا ی از شخصیت‌های سیاسی به خالد عیسی نماینده شمال و شرق سوریه در فرانسه به نمایندگی از خانم لیلا مصطفی اهدا کرد.

عیسی در سخنانی در این مراسم گفت: 《اهدای این جایزه قدردانی از جان بیش از ۱۳ هزار شهید و ایثارگر زن و بیش از ۲۳ هزار مجروح است که برای مداوای آنها تلاش می کنیم.》

وی افزود: برخی معتقدند داعش تمام شده است در حالی که ما همچنان با هسته های مخفی داعش روبرو هستیم و آنها به دلیل حمایت منطقه ای همچنان فعال هستند. چنانکه دیروز یک خودرو در یکی از میادین رقه منفجر شد و تلفاتی نیز داشت و در همان روز هواپیمای ترکیه یک خودروی غیرنظامی را بمباران کرد که در آن سه غیرنظامی جان باختند.

در اکتبر ۲۰۱۷، نیروهای سوریه دموکراتیک با حمایت ائتلاف بین‌المللی موفق شدند شبه‌نظامیان داعش را پس از کنترل شهر رقه، از این شهر بیرون کنند.

در سپتامبر گذشته، لیلا مصطفی، جایزه بین‌المللی شهردار نمونه جهان را در سال ۲۰۲۱ که توسط بنیاد سیتی مایرز به برجسته‌ترین شهرداران جهان اهدا می‌شود را دریافت کرد.

کد خبر 21217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha