مرکز دارالقرآن مسجد جامع شهرستان قروه افتتاح شد

سرویس کردستان- مرکز دارالقرآن مسجد جامع قروه با هدف توسعه فرهنگ قرآنی و آموزش مفاهیم قرآن با حمایت دفتر امام جمعه شهرستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، مرکز دارالقرآن مسجد جامع شهرستان قروه به همین دفتر امام جمعه در راستای توسعه فرهنگ قرآنی و آموزش استاندارد قرآن و مفاهیم قرآنی افتتاح شد.

در جریان افتتاح این مرکز امام جمعه شهرستان قروه با بیان اینکه هدف اصلی توسعه فرهنگی قرآنی است، گفت: خلایی در مسئله قرآن در شهرستان احساس کردیم و آن هم نبود شبکه قرآن برای آموزش مستمر در این زمینه بود لذا تصمیم به راه اندازی این مرکز گرفته شد.

به گفته «حجت الاسلام عابدین رستمی» باتوجه به کمبود منابع و اینکه برای حوزه توسعه فرهنگ قرآنی هزینه نمی شود و در استان هم دارالقرآن مناسبی وجود ندارد راه اندازی چنین مرکزی برای توسعه فرهنگ قرآنی و آموزش مرتبط در این زمینه ضرورت داشت.

او از وجود هزار و 700 قرآن آموز در حوزه های مختلف خبر داد و افزود: در حفظ قرآن تا کنون 2 هزار قرآن آموز تربیت شده و نیاز است این شبکه تکمیل و اتصال پیدا کند در کل شهرستان و برای این کار باید زیرساخت ها فراهم باشد.

«رستمی» اساس کارکرد مساجد را وجود دارالقرآن دانست و تصریح کرد: باید در حفظ و قرائت و مفاهیم اخلاقی قرآن و به ویژه در حوزه تفسیر که بسیار مظلوم مانده، کار شود و در این زمینه نیازمند تبلیغ گسترده و برقراری ارتباط با مخاطبان در سطح شهرستان هستیم.

امام جمعه قروه از نامگذاری این مرکز دارالقرآن به نام طلبه شهید «علیرضا عسکری» دانست و از آموزش به کودکان 8 سال به بالا و نوجوانان در حوزه های روخوانی، روانخوانی، تجوید، صوت و لحن، حفظ، اذان، مفاهیم و تفسیر خبر داد./

کد خبر 21221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha