شورای رسانه های دیجیتال کردستان برای خروج PKK از فهرست سازمان های تروریستی تلاش می کند

سرویس ترکیه - شورای رسانه های دیجیتال کردستان کارزاری را برای خروج PKK از فهرست سازمان های تروریستی آغاز می کند.

به گزارش کردپرس، شورای رسانه های دیجیتال کردستان، به مناسبت چهل و سومین سالگرد تشکیل حزب کارگران کردستان (PKK) با انتشار پیامی اعلام کرد که کارزار جدیدی را برای خارج کردن PKK از فهرست سازمان های تروریستی، در تمام پلتفرم های رسانه های دیجیتال در تاریخ 26 نوامبر راه اندازی خواهد کرد.

در بخش هایی از پیام منتشر شده از سوی شورای رسانه های دیجیتال کردستان آمده است: «بیش از یک قرن است که کردها با خشونت آمیزترین روش ها مورد آزار و اذیت قرار می گیرند. هزاران نفر از آنها به دلیل این که می خواستند مثل خودشان زندگی کنند بارها قتل عام شده اند. هویت و جایگاه اجتماعی و سیاسی آنها نادیده گرفته شده است. با این حال کردها نیز مانند سایر مردم جهان وجود دارند و باید برای محافظت از هویت و آزادی خود مبارزه کنند.

PKK نیز به همین دلیل به عنوان مشروع ترین و قابل پذیرش ترین شکل مبارزه کردها به وجود آمد. PKK نام عصیان علیه انکار هویت کردی است و از خود مردم کرد تشکیل شده است...

حکومت های استعماری منطقه‌ای و جهانی، به‌ویژه حکومت فاشیست ترکیه، سال‌ها این واقعیت را نپذیرفتند و برای تعریف PKK به عنوان یک سازمان جنایتکار، انواع بازی‌ها را انجام دادند. آنها از سال 1993 PKK را با یک توطئه تاریخی در قهرست سازمان های تروریستی جای داده اند...

این وضعیت غیر قابل پذیرش است... PKK یک جنبش آزادی بخش است که از زیر بار پرداخت بهای سنگین مبارزه با داعش برای نجات مردم جهان شانه خالی نکرده است، این سازمان یک سازمان جهانی و بین المللی است.

ما روز 26 نوامبر در ساعت 20 به وقت آمد (دیاربکر) کارزاری را برای درخواست خروج PKK از فهرست سازمان های تروریستی به راه می اندازیم...»

شورای رسانه های دیجیتال در پایان از مرم خواست تا با شرکت در این کارزار به این هدف یاری کنند.

شورای رسانه های دیجیتال کردستان (Meclîsa Medya Dijîtal A Kurdistan) یک نهاد مدنی و غیر دولتی است که در آگوست سال جاری از سوی فعالان حقوق بشر کرد از همه جای جهان شکل گرفت.

کد خبر 21331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha