خودداری اقلیم کردستان از حسابرسی و ارائه اطلاعات به وزارتخانه های دولت مرکزی

​​​​​​​سرویس عراق و اقلیم کردستان – نایب رئیس فراکسیون پشتیبانی ملی در مجلس عراق از خودداری رسمی دولت اقلیم کردستان در زمینه ارائه اطلاعات دقیق درباره کارمندانش به وزارتخانه های دولت مرکزی خبر داد.

به گزارش کرد پرس به نقل از المستقله، "فالح الخزعلی" در این باره گفت: دولت اقلیم کردستان از همکاری با وزارت دارایی، برنامه ریزی و دفاع دولت مرکزی خودداری می کند.

الخزعلی افزود: براساس بودجه سال 2019، هر کارمند دولت عراق باید نام، شماره و کد مشخصی داشته باشد. این در حالی است که دولت اقلیم کردستان حقوق بیش از یک میلیون و دویست و پنجاه هزار کارمند را دریافت می کند. اما دولت مرکزی هیچ گونه اطلاعاتی درباره این کارمندان ندارد.

عضو فراکسیون پشتیبانی ملی افزود: با وزارت دارایی، برنامه ریزی و دفاع برای دریافت اسامی کارمندان دولت اقلیم کردستان از جمله اسامی نیروهای پیشمرگ مکاتبه کردیم. اما دولت اقلیم کردستان با ارائه کلیه اطلاعات مربوط به کارمندانش به وزارتخانه های ذیربط مخالفت کرده است.

یادآور می شود ندی شاکر جودت عضو دیگر مجلس عراق پیشتر اعلام کرده بوده دولت عراق درصدد است بدون دریافت نفت و درآمد پایانه های مرزی از اقلیم کردستان، مطالبات دولت اربیل را پرداخت نماید.

کد خبر 2134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha