اقلیم کردستان، به کانون مافیا تبدیل شده است و مهاجرت کردها طبیعی است

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو فراکسیون دولت قانون در مجلس سابق عراق گفت مهاجرت کردها از اقلیم کردستان به دلیل وجود مافیاهای بزرگی است که در اقلیم کردستان مدیریت می شوند.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، عبدالهادی موحان در این باره گفت: مهاجرت کردها بدون دلیل نیست. بلکه علت آن، وجود مافیاهای گسترده ای است که از اقلیم کردستان مدیریت می شوند.

موحان افزود: مشکلات سیاسی و مافیاهای قاچاق انسان یا اعضای بدن از جمله عواملی هستند باعث شده اند کردها زادگاهشان را ترک و به کشورهای غربی مهاجرت کنند.

این عضو ائتلاف دولت قانون تصریح کرد: همگان می دانند که اقلیم کردستان، به کانون مافیاهای اعضای بدن انسان تبدیل شده است و تجارت اقلیم کردستان در این زمینه به عرصه بین الملل کشیده است. بنابراین مهاجرت کردها، منطقی است.

عبدالهادی موحان تصریح کرد: در اقلیم کردستان، دفاتر قاچاق انسان وجود دارد که به فروش اعضای بدن انسان مشهور هستند و این امر، عامل مهاجرت شهروندان از اقلیم کردستان است.

یادآور می شود جمیل بایک عضو ارشد حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) پیشتر در گفتگو با المعلومه اعلام کرده بود: دولت اقلیم کردستان و حزب حاکم بر اربیل همه ثروت و دارایی اقلیم را به انحصار خودشان درآورده و برای کشورهای خارجی و در رأس آنها ترکیه برای تحقق منافعش تجسس می کند. این امر باعث مهاجرت خانواده های کرد به اروپا شده است.

کد خبر 21413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha