همیشه در کنار  مردم بودن،  از سردار سلیمانی اسطوره ای جاودان ساخت

سرویس کردستان- نماینده ولی فقیه در کردستان، گفت: آنچه سردار سلیمانی را از یک چهره نظامی و انقلابی به یک شخصیت ملی و اسطوره ای بدل ساخت، غمگساری و به فکرمردم بودن و همیشه و در هر حال در کنار مردم بودن و وظیفه شناسی بود.

به گزارش کُرد پرس، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن نهم دهی ماه و همچنین سالروز شهادت سردارسلیمانی، با بیان اینکه یک فرد وظیفه شناس کسی است که کاری را که «باید» انجام می دهد و نه کاری که «دلش می خواهد» را و این ویژگی هم در کنار هزاران ویژگی دیگر سردار سلیمانی را برای همیشه تاریخ در دل مردم ایران جاویدان ساخته است.

حماسه نهم دی باید تبیین شود

حجت‌الاسلام پورذهبی در ادامه با اشاره به دهه بصیرت و سالروز ۹ دی، گفت: از جمله مهمترین وقایع در طول عمر انقلاب همین حوادث بعد از انتخابات سال ۸۸ بود که رهبر معظم انقلاب از این وقایع بعنوان فتنه یاد کرده و فرمودند: اینها( فتنه گران) کشور را تا لبه پرتگاه بردند.

وی اضافه کرد: تاریخ انقلاب اسلامی وقایع بسیاری از تحرک تجزیه‌طلبان و ترور و توطئه‌های مختلف را شاهد بود اما هیچکدام از آن اتفاقات اینقدر بزرگ نبود که از آن به لبه پرتگاه نام برده شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان از این حوادث بعنوان عبرتی برای همه نسل‌های انقلاب نام برد و افزود: مواجهه افرادی که خود روزی از سردمداران نظام بودند، با اصل جمهوری اسلامی اتفاق کمی نبود که بتوان به سادگی از آن عبور کرد و همین مساله باعث شد تا رهبر معظم انقلاب از این حوادث بعنوان پتک جمهوریت نام ببرند.

وی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ کیفی‌ترین انتخابات به دلیل فضای رقابتی آن و نه حضور اشخاص بود، گفت: این موفقیت با شروع فتنه از شامگاه انتخابات تلخ شد.

نماینده ولی فقیه در کردستان به علل فتنه ۸۸ در بیانات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: غرور و استکبار، عدم تمکین از قانون، اسارت در توطئه های دشمن، عبور از خط قرمزها از جمله مهمترین این واقعه بود که از ابطال انتخابات تا فتح سنگر به سنگر نظام پیش رفت و به براندازی رسید.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به تحلیل‌های صورت گرفته در این باره اظهار داشت: پس از این فتنه خیل تحریمها علیه کشورمان شدت گرفت و دشمنان را نسبت به پیشبرد اهداف شومشان امیدوار کرد.

وی با اشاره به تدبیر رهبر معظم انقلاب در بحبوحه بحران و دعوت به آرامش، اضافه کرد: این توصیه‌ها راه به جایی نبرد و بعد از بی حرمتی به عاشورا، در حماسه ۹ دی خاتمه یافت.

حجت‌الاسلام پورذهبی اظهار داشت: تحریف و سنگ‌اندازی در مسیر جریان انقلاب به دفع فتنه منجر و راه برای تحمیل جمهوری اسلامی تقلبی که فاقد ارزشهای اصیل انقلاب بود، بسته شد.

وی حرکت حماسی مردم در ۹ دی را پایانی بر این فتنه دانست و تاکید کرد: در طول سالهای بعد از ۹دی ۸۸ به خوبی به این روز پرداخته نشده که ناشی از سوگیری‌های حزبی و جناحی است.

کد خبر 2148

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha