بازدید کاردار سفارت سومالی در دمشق از مناطق اداره خودمختار شمال شرق سوریه

سرویس سوریه-کاردار سفارت سومالی در دمشق و رئیس دفتر یونیسف در شمال شرق سوریه، از مناطق اداره خودمختار بازدید کردند.

به گزارش کُردپرس، روز گذشته، کاردار سفارت سومالی در دمشق و ناتاشا استوکوفسکا، رئیس دفتر یونیسف در شمال شرق سوریه، از مناطق اداره خودمختار بازدید کردند.

عبدالکریم عمر، رئیس مشترک اداره روابط خارجی در اداره خودمختار و دیگر مقامات در مقر ریاست روابط خارجی در قامیشلو از این هیات استقبال کرد.

وزارت روابط خارجی اداره خودگردان در بیانیه‌ای اعلام کرد، دو طرف در مورد بسیاری از موضوعات سیاسی و اقتصادی به ویژه گفتگو با دولت دمشق، روند سیاسی و تهدیدات ترکیه برای منطقه گفتگو کردند.

عبدالکریم عمر تاکید کرد: «اداره خودگردان در مورد هرگونه گفت‌وگو جدی است، زیرا تلاش می‌کند کانال‌های گفت‌وگو با دمشق را باز کند و روس‌ها نیز نقش ضامن را در گفتگو ایفا کنند.»

عمر در این دیدار به «چالش‌های پیش روی اداره خودمختار از جمله مقابله با تروریسم و ​​چالش‌های اقتصادی به ویژه بسته شدن گذرگاه تل کوچر و گسترش همه‌گیری کرونا اشاره کرد.

وی همچنین بر بحرانی که منطقه در آینده نزدیک با آن مواجه خواهد شد و آن کمبود گندم است، تاکید کرد.

کاردار سفارت سومالی همچنین گفت: ما معتقدیم که راه حل اساسی برای بحران سوریه زمانی آغاز می شود که کشورهای برادر عربی و همه طرف های سوری مسئولیت خود را در قبال سوریه به عهده بگیرند.

کاردار سفارت سومالی در دمشق از اداره خودمختار برای حفظ جان شهروندان سومالیایی و مراقبت از آنها در کمپ ها و بازداشتگاه ها این‌ منطقه تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 21509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha