راه اندازی یک کارگاه نخ‌ریسی در سنقر

سرویس کرمانشاه _ رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنقر و کلیایی از احداث کارگاه نخ‌ریسی با اشتغال‌زایی برای ۲۵۰ نفر در این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش کردپرس و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه، داریوش فرمانی روز چهارشنبه ۲۶ آبان‌ماه ۱۴۰۰ با اعلام این خبر اظهار کرد: این طرح با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه شهرستان سنقر و کلیایی اجرا می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنقر و کلیایی با اشاره به اینکه این شهرستان در حوزه تولید فرش و گلیم دست‌باف هنرمندان بسیاری دارد، گفت: این طرح برای تامین مواد اولیه برای صنعت‌گران شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

او افزود: در نشستی که اخیرا در فرمانداری سنقر و کلیایی برگزار شد، موانع موجود برای حضور سرمایه‌گذار بررسی و احصا شد.

فرمانی تصریح کرد: این طرح با اشتغالزایی ۲۵۰ نفر در شهرستان و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و اعتبار بالغ بر ۲۵ میلیون تومان برای هر نفر ایجاد می‌شود.

او افزود: در فاز نخست اجرای طرح برای ۷۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنقر و کلیایی، اظهار کرد: سرمایه‌گذار طرح علاوه بر آموزش نیروهای متقاضی به صورت تضمینی محصولات تولید شده را هم از تولیدکنندگان خریداری می‌کند.

او گفت: در شهرستان سعی ما بر این است تا با همکاری فرمانداری و سایر ارگان‌ها شرایط برای تسهیل در حضور سرمایه‌گذاران فراهم شود.

فرمانی در خاتمه تاکید کرد: شهرستان سنقر و کلیایی با توجه به ظرفیت‌های گسترده در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی فرصت مناسبی را پیش روی سرمایه‌گذاران قرار داده تا با فراغ بال در شهرستان حضور پیدا کنند.

کد خبر 21537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha