قول هایی که بعد از اعتصاب کارگران بارز کردستان داده شد/ بازرسی ورود می کند؟ / تاکید نماینده ولی فقیه در کردستان بر پیگیری مشکلات بارز

سرویس کردستان_ ظاهرا بعد از اعتصاب کارگران کارخانه بارز کردستان، در نشستی که با حضور برخی مسولان و نماینده های کارگران برگزار شده است، قول داده شده است کارخانه از انصار قایم مقام آن خارج شود.

به گزارش خبرنگار کردپرس، بعد از اعتصاب یک روزه کارگران کارخانه لاستیک بارز کردستان در روز چهارشنبه 26 آبان ماه؛ مسئولان کارخانه به همراه نماینده استانداری، رئیس اداره کار دهگلان و بازرس اداره کار در نشستی به بررسی مطالبات کارگران پرداختند.

در این نشست کارگران ابتدا با بیان اینکه در حال حاضر مجموعه بارز نه مدیر بهره برداری دارد، نه مدیرعامل و نه مدیر منابع انسانی و نه هیئت مدیره، خواستار تعیین مدیریت کارآمد و خروج از انحصاری کردن مدیریت توسط قائم مقام مجموعه شدند.

سپس کارگران از تشکیل شورای کارگری بعد از 8 سال گفتند؛ که نسبت به این مسئله نماینده استانداری واکنش نشان داد و ضمن تذکر به مسئولان بارز، خواستار برگزاری انتخابات شورا و تشکیل آن تا دو هفته آینده شد.

بعد از آن در نظر گرفتن شرایط سخت و زیان آور بعد از 8 سال بود که کارگران مطالبه کردند و به وعده پیگیری و انجام مسئولان رسید.

اما دیگر مطالبه کارگران مربوط بود به در نظر گرفتن امتیاز در کارانه و بهره وری و خروج آن از دست سرپرست و واگذاری به سرگروه که توسط مسئولان وعده پیگیری در این زمینه داده شد.

کم بودن حقوق کارگران به نسبت میزان کارکردی که دارند دیگر موردی بود که مورد مطالبه قرار گرفت. موردی که به پاسخ مشخصی نرسید و به گفته کارگران باید دوباره مطالبه شود.

گفتنی است مشکلات کارخانه لاستیک بارز کردستان تا جایی پیش رفته که نماینده ولی فقیه در کردستان هم نسبت به آن واکنش نشان داده به طوری که در جریان تشکیل مجمع مطالبه گران کردستان اولویت نخست برای پیگیری را مربوط به مسایل این کارخانه دانست.

همچنین شنیده ها حاکی از آن است که بعد از اعتصاب کارگران، سازمان بازرسی کل کشور هم قصد ورود به مشکلات این مجموعه صنعتی را دارد./

کد خبر 21547

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha