بارز کردستان؛ توسعه یا ادغام

سرویس کردستان- در حالی که خبرگزاری دولت (ایرنا) در خبری که روز چهارشنبه ۱۵ شهریور روی خروجی خود قرار داداه از قول سرپرست معاونت اقتصادی استاندار کردستان خبر از توسعه بارز کردستان داده شنیده ها حاکی است مجموعه بارز تصمیم به ادغام مدیریت بارز کردستان و کرمان گرفته است.

به گزارش خبرنگار کردپرس، بر اساس خبر ایرنا، علی نوری در بازدیدی که از کارخانه بارز داشته است ابراز امیدواری کرده است " فاز دوم کارخانه بعد از سفر قریب الوقوع رییس جمهور به استان وارد فاز اجرایی شود" و از مدیران این مجموعه هم خواسته افزایش تولید و اشتغالزایی را در اولویت قرار دهند. مدیر عامل بارز کردستان هم ظاهرا از مدیران استانداری کمک خواسته که برای رسیدن به اهداف بارز به آن کمک کنند. اما از سوی دیگر گمانه ها هم در مورد ادغام مدیریت بارز کردستان با کرمان افزایش یافته است که قطعا تضعیف بارز کردستان را به دنبال خواهد داشت.

زمین کارخانه لاستیک بارز کردستان با چالش های مختلف بالاخره در سال های ۸۹ تا ۹۰  خریداری شد و سوله سازی و خرید ماشین آلات و راه اندازی تا اواسط سال ۹۳ طول کشید و تا سال ۹۵ تقریبا ادامه نصب ماشین آلات در جریان بود و بعد از آن از سال ۹۲ تا ۹۵ کارخانه در فاز پروژه و راه اندازی به سر می برد و با سفر رئیس جمهوری وقت (حسن روحانی) در سال ۹۵ افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

در طول آن ۳ سال فاز پروژه تقریباً کل هماهنگی ها و کارهای مربوط به کارخانه از طریق  کرمان انجام می شد و کم کم مدیریت بارز کردستان تعیین و کل امور مجموعه به صورت جداگانه انجام شد.

با تمام فراز و نشیب ها و کاستی های تأمین مواد اولیه کارخانه چند سالی موفق عمل کرد و نزدیک بود بارز کردستان تبدیل به یک برند صنعتی شود اما با روی کار آمدن مدیر عامل وقت بارز کردستان از سال ۹۹ رفته رفته مشکلاتی از قبیل کاهش تولید و افزایش ضایعات به بار آمد و سیاست غلط این تیم مدیریت باعث ضربه بسیار حیاتی به کل مجموعه بارز شد.

گرچه بعد اعتصاب کارگران بارز کردستان در سال ۱۴۰۰ یک سری شرایط تغییر کرد و مدیر عامل کل مجموعه بارز کرمان و کردستان و مدیرعامل وقت بارز کردستان به فکر این افتادند که یک مدیر بومی برای کارخانه در نظر بگیرند و این کار هم در نهایت با فراز   نشیب هایر انجام شد اما از سال ۱۴۰۰ تا به امروز مشکلات  زیادی دامن گیر بارز کردستان شده و کاهش اعتبار این کارخانه را در پی داشته است.

با این وجود حالا بعد از این ماجراها که از سال ۹۰ تا کنون اتفاق افتاده ادغام مدیریت آن در بارز کرمان،  نوعی پسرفت برای این مجموعه است. چرا که بعد از ده سال زحمت کشیدن و سرپا نگه داشتن کارخانه اکنون که کارها با وجود کم و کسری های موجود طبق روال پیشرفت دارد چرا باید تنها مجموعه تولیدی که به صورت بومی فعالیت دارد بدین صورت زیر دستورات کرمان برود؟ مگر استان محروم کردستان کم متخصص و کارشناس و کارگر دارد؟

اگر این تصمیم اجرایی شود علاوه بر تاثیر نامطلوب بر وضعیت کارخانه بارز کردستان این  شائبه را هم تقویت می کند که برخی تصمیمات برای تخریب مدیریت بومی در بارز کردستان اخذ و اجرایی می شود کما اینکه این نوع برخوردها پیش تر در سطح خود گروه بارز سابقه دارد. باید دید بارز کردستان آنطور که سرپرست معاونت اقتصادی استاندار کردستان گفته در مسیر توسعه پیش خواهد رفت یا شاهد تغییرات مضر مدیریتی و ادغام آن در بارز کرمان خواهیم بود./  

کد خبر 2760499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha