جای خالی کردستانی ها در  هیات مدیره کارخانه لاستیک بارز کردستان

سرویس کردستان- شرکت لاستیک سازی بارز کردستان یکی از واحدهای تولیدی بزرگ این استان بوده، که از زیرمجموعه های گروه بارز وابسته به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (هلدینگ تاپیکو) می باشد.

به گزارش کرد پرس، از جمله اهدافی که از این طرح بزرگ انتظار می رفت کمک به رونق اقتصادی و تولیدی استان کردستان، کادرسازی، استفاده از توان و تجربه نیروهای متخصص و مدیر کردستانی در امورات کارخانه، ایجاد اشتغال مولد، راه اندازی زنجیره های تولید، توسعه بازرگانی و....بوده، به همین دلیل مسئولان و مردم استان کردستان حمایت های زیادی از راه اندازی و توسعه این کارخانه انجام داده اند.

با این حال متاسفانه خبرهای ناخوشایند از شیوه مدیریت و نوع نگاه مدیران ارشد گروه بارز نسبت به نیروهای متخصص و مدیر استان کردستان به گوش می رسد.

اگرچه سال گذشته مدیرعاملی گروه بارز ایران به فردی به نام پرویز اخوان از کردهای مقیم تهران رسید، اما متاسفانه از دوران مدیریت وی و برخلاف انتظارات قبلی، کردستانی ها را از ارکان مدیریتی و تصمیم گیری کنار گذاشته شده و یا هیات مدیره و مدیرعاملی کارخانه بارز کردستان به افراد دیگری از سایر استان ها واگذار شده است.

براساس خبرهای رسیده، از 6 نفر عضو هیات مدیره و مدیرعامل کارخانه لاستیک سازی بارز کردستان، حتی یک نفرشان اهل این استان نیست. از این تعداد افراد، 5 نفرشان بازنشسته هستند. 4 عضو هیات مدیره، ساکن تهران و یک عضو هیات مدیره اهل کرمان و مامور به صورت پروازی در سنندج است و مدیرعامل پروازی نیز اهل تهران است.

این اقدامات و انتصابات شبهه برانگیز در کارخانه بارز کردستان توسط مدیرعامل و مسئولان گروه بارز در حالیست که استان کردستان دارای صدها نیروهای متخصص، باتجربه و مدیر در سطح ملی و بین المللی می باشد که از توانمندی و ظرفیت بالایی برای توسعه مراکز تولیدی و صنعتی برخوردار هستند. همچنین برای فعالیت های مشترک تحقیقاتی و پژوهشی شرکت بارز با دانشگاه های تهران قراردادهایی بسته شده و در این میان نقش و توانمندی دانشگاه های استان کردستان نادیده گرفته شده، این در حالیست در شهری مثل سنندج چندین دانشگاه توانمند با صدها عضو هیات علمی (برخی از آنان به درجه پرفسوری رسیده اند) وجود دارد.

نادیده گرفتن توان و تخصص نیروهای توانمند، باتجربه، تحصیلکرده و خدمتگزار استان کردستان مساله دردناک و تاسف باری است که مردم شریف این منطقه بارها خواستار حل این موضوع شده اند، اما متاسفانه تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته، این مساله زمانی تاسف بارتر است که در راس یک سازمان فردی صادره استان کردستان نشسته باشد، اما توان و تخصص نیروهای جوان و کارآمد این استان را نادیده بگیرند.

امید است استاندار کردستان و مجمع نمایندگان استان کردستان به این مساله ورود کرده و از وظیفه نظارت عالیه خود برای دفاع از حقوق خود ساکنان استان کردستان استفاده نمایند و همچنین مدیرعامل شستا و وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به بازاندیشی در اینگونه سیاست ها و تصمیم گیری ها بپردازند.

گفتنی است این پروژه از مصوبان سفر مقام معظم رهبری در سال 88 به استان کردستان بوده که همان سال کلنگ زنی شده و در سال 89 کارهای اولیه پروژه صورت گرفته

مساحت زمین این پروژه 44 هکتار بوده که 65 هزار مترمربع آن به احداث 7 سالن تولید، انبار و ... اختصاص یافته است.

بارز کردستان در پایان سال 1396 پروانه بهره‌برداری‌ خود را اخذ کرد و در همان سال میزان تولید خود را به یک‌میلیون حلقه رساند و در سال 1397 حدود 3 میلیون تایر تولید نمود.

کد خبر 108632

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha