قمار نفت، حقوق ماهیانه کارمندان اقلیم کردستان را به تونل تاریکی برد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نماینده کرد عضو فراکسیون آینده در مجلس عراق، با اشاره به تعیین شروط سنگین از سوی بغداد، برای پرداخت حقوق کارمندان اقلیم کردستان، اعلام کرد که این حقوق به دلیل قمار نفت، به تونل تاریکی افتاده است.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری خندان، مجلس عراق امروز پنج شنبه 22 آبان/12 نوامبر، با وجود مخالفت کردها قانون استقراض دولت برای رفع کسری بودجه و تأمین حقوق کارمندان این کشور را تصویب و شروط سنگینی را برای پرداخت سهم بودجه اقلیم کردستان و حقوق ماهیانه کارمندان و حقوق بگیران اقلیم تعیین کرد.

در این مورد سرکوت شمس الدین نماینده کرد و عضو فراکسیون آینده در مجلس عراق اعلام کرد به دلیل قمار نفت (که از سوی حاکمان اقلیم انجام شده) حقوق ماهیانه کارمندان و حقوق بگیران اقلیم به تونل تاریکی افتاده است.

وی افزود که طی دو سال گذشته نمایندگان کرد در بغداد، به حاکمان اقلیم نسبت به نتیجه سیاست هایی که در پیش می گیرند، هشدار می دهند و امروز نتیجه این سیاست ها مشخص شده و بنا به مصوبه مجلس عراق، اقلیم بدون تحویل نفت هیچ بودجه ای دریافت نمی کند و مجلس به چشم پوشی و اغماض هایی که در قبال اقلیم صورت گرفته و به دلیل آن حقوق بگیران اقلیم بخشی از حقوق خود را دریافت می کردند، پایان داد.

همچنین تاکید کرد که حقوق بگیران اقلیم، نتیجه سیاست غارت نفت از سوی اتحادیه میهنی و حزب دمکرات را می بینند.

سرکوت شمس الدین خاطر نشان ساخت که نمایندگان کرد مجلس عراق از دیروز ساعت 12 ظهر به وقت عراق، تا امروز ساعت 6 بامداد در مجلس حضور داشته و برای حفظ حقوق کارمندان و حقوق بگیران اقلیم تلاش کرده اند، اما در نهایت به دلیل عملکرد حاکمان اقلیم این تلاش ها سودی نداشته و هیچ اعتباری برای دولت اقلیم نماینده است.

کد خبر 216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha