2 محموله قاچاق چوب در شهرستان سقز کشف شد

سرویس کردستان - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سقز گفت: با هوشیاری مأموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان، 2 محموله حامل چوب‌ قاچاق در مسیرهای خروجی منطقه حفاظت شده عبدالرزاق توقیف شد.

به گزارش کرد پرس، بهزاد شریفی گفت: این محموله ها طی 2 مأموریت جداگانه و با رصد و هوشیاری محیط بانان در مبادی و جاده های خروجی منطقه حفاظت شده عبدالرزاق کشف و توقیف شدند.

وی اظهار کرد: محیط بانان یگان حفاظت با گشت های مداوم شبانه و کنترل کامیون های مشکوک در جاده ها منجر به توقیف یک دستگاه کامیون حامل درختان جنگلی شدند و در مأموریت دوم نیز با هوشیاری و رصد منطقه موفق شدند یک دستگاه تراکتور حامل چوب قاچاق را توقیف کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سقز با اشاره به اینکه این 2 محموله بیش از 2 تن چوب قاچاق را حمل می کردند، افزود: افراد خاطی که اقدام به قطع درختان و حمل آن با هدف قاچاق درختان کرده بودند همراه پرونده مربوطه برای طی مراحل قانونی در اختیار مقام قضایی و تعزیرات حکومتی قرار گرفتند.

شریفی ادامه داد: قطع درختان اعم از بومی و جنگلی، به تاراج بردن منابع ملی محسوب می شود و از جهات مختلف، تبعات منفی جبران ناپذیر زیست محیطی زیادی در پی خواهد داشت. متاسفانه علیرغم آموزش های گسترده در حوزه جوامع محلی، لیکن افرادی ناشناس و سودجو اقدام به تخریب محیط زیست می کنند.

وی یادآور شد: از شهروندان درخواست می شود با مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان چوب و محصولات و صنایع چوبی حاصل از آن، مراتب را با سامانه فوریت های تلفنی ارتباط مردمی ۱۵۴۰ یا اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.

کد خبر 21625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha