تنها اشتباه مردم انتخاب اردوغان بود

سرویس ترکیه - صلاح الدین دمیرتاش از مردم خواست تا برای برگزاری انتخابات زودهنگام تلاش کنند.

به گزارش کردپرس، صلاح الدین دمیرتاش رئیس مشترک پیشین حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) با بیان این که وضعیت مدیریت کشور بسیار وخیم است، خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

دمیرتاش که بیش از 5 سال است در زندان ادیرنه به سر می برد و هر از گاهی به واسطه خانواده و وکلای خود پیام هایی را در حساب توئیتر خود منتشر می کند، این بار نیز با انتشار پستی در حساب کاربری خود خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد. این خواست واکنشی بود به کاهش شدید ارزش پول ملی ترکیه در روزهای اخیر.

دمیرتاش نوشت: «جامعه ترکیه چه گناهی داشت که به این روز بیافتد، جز این که در آخرین انتخابات سراسری به فرد اشتباهی رأی داد. بدبختانه وضعیت مردم بسیار بد است و هر روزی که می گذرد فقر به نگون بختی تبدیل می شود. تنها یک راه برون رفت از این شرایط وجود دارد، آن هم برگزاری انتخابات زودهنگام است.»

او در ادامه خطاب به مردم افزود: «ترکیه کشور فقیری نیست. تنها خیلی بد اداره می شود. خوشبختانه رفتن آنها به دست شما است. کاری که می توانید بکنید این است که هر چه سریعتر برگزاری انتخابات زودهنگام را بخواهید و در پای صندوق ها درس لازم را به میهن فروشان بدهید. پس از آن با دیدن این که چگونه با سرعت همه چیز رو به راه می شود، حیرت خواهید کرد.»

رئیش پیشین HDP همچنین با انتشار هشتگ «انتخابات همین الان» (#SeçimHemenŞimdi) کارزاری را برای درخواست انتخابات زودهنگام از حکومت به راه انداخت.

گفتنی است، HDP اخیرا با دو حزب کارگر ترکیه (TİP) و حزب چپ (Sol Parti) به توافقاتی برای ایجاد ائتلاف سوم برای انتخابات رسیده است. همچنین ارکان باش رئیس حزب کارگر نیز اعلام کرد که این ائتلاف در انتخابات آتی ریاست جمهوری از نامزد ائتلاف اپوزیسیون (ائتلاف ملت) حمایت خواهد کرد.

کد خبر 21652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha