دوست دارم یک روز سیاست را کنار بگذارم و به دانشگاه بازگردم/بیوگرافی مدحت سنجر

سرویس ترکیه - مدحت سنجر رئیس HDP و استاد دانشگاه از تمایل خود برای کنار گذاشتن سیاست و بازگشت به زندگی دانشگاهی گفت.

به گزارش کردپرس، مدحت سنجر رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در یک برنامه تصویری گفت که مایل است یک روز سیاست را برای همیشه کنار گذاشته و به زندگی دانشگاهی اش بازگردد.

مدحت سنجر با شرکت در یک برنامه تصویری صمیمانه به پرسش های «ارمغان چاغلایان» مجری پیشکسوت ترکیه پاسخ داد. او در پاسخ به این پرسش که «در چه شرایطی سیاست را رها خواهید کرد؟» گفت: «زمانی که بدانم ارزش ها و اصول حزب را توانسته ام به مخاطبانم منتقل کنم ، نه تنها ریاست حزب را ترک می کنم، بلکه سیاست را هم برای همیشه کنار گذاشته و به زندگی دانشگاهی خودم باز می گردم.»

او در پاسخ به این که آیا از سیاست خسته شده است گفت: «موضوع خستگی نیست، بلکه من دلم برای سبک زندگی دانشگاهی که خودم را متعلق به آن می دانم تنگ شده است. سی سال از زندگی من در دانشگاه گذشته است. دلم برای خواندن، نوشتن و طراحی تنگ می شود.»

چاغلایان از سنجر پرسید که «وقتی عثمان اوجالان عضو قدیمی حزب کارگران کردستان (PKK) را در جریان رقابت های انتخاباتی در تلویزیون دولتی ترکیه دید چه احساسی داشت؟» رئیس HDP پاسخ داد: «ما می دانستیم که حکومت برای پیروزی در انتخابات شهرداری ها به ویژه در استانبول دست به هر حیله ای خواهد زد اما این کار حکومت نشان دهنده عمق نادانی آن بود. آنها فکر کردند که اگر عثمان اوجالان را به تلویزیون بیاورند، رأی کردها را به دست می آورند. آنها هیچگاه مردم کرد را نشناختند. کسی که فکر می کند با چنین حرکت های غیر عاقلانه ای انتخابات را می برد، پیش از این ها انتخابات را واگذار کرده است.»

سنجر در قسمت های دیگر این گفتگو به پرسش هایی درباره زندگی شخصی اش پاسخ داد و گفت که خستگی های زندگی سیاسی اش را با گفتگو با دختر 24 ساله اش و بازی با دختر یک سال و نیمه کوچکش به فراموشی می سپارد.

مدحت سنجر رئیس مشترک HDP کیست؟

سنجر متولد ژانویه 1963 در نصیبین ماردین و از خانواده ای عرب است. او در سال 1995 با ارائه رساله دکتری با عنوان «نظری بر حقوق اساسی» از دانشکده حقوق دانشگاه آنکارا فارغ التحصیل شد. در سال 1999 با ارائه رساله «حاکمیت حقوق» درجه استادیاری دانشگاه را گرفت. او در حال حاضر در کنار ریاست مشترک HDP استاد دانشکده حقوق دانشگاه آنکارا است. سنجر همچنین از سال 2007 تا کنون در دو روزنامه «بیرگون» و «طرف» ستون نویسی می کند.

از سنجر سه کتاب به نام های «تسویه حساب با گذشته: از فرهنگ فراموشی تا فرهنگ یادآوری»، «پستو خانه شهر: قلعه آنکارا» و «حاکمیت قانون در سنجاق خرد حکومت» منتشر شده است.

او از سال 2018 تا کنون به عنوان نماینده HDP از ماردین در مجلس حضور دارد.

کد خبر 21720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha