رایزنی جریان صدر برای جمع آوری 180 نماینده با هدف تشکیل دولت جدید عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان – پایگاه شفق نیوز به نقل از یک منبع سیاسی از تلاش جریان صدر برای جمع آوری 180 نماینده مجلس جدید عراق برای تشکیل دولت آتی این کشور خبر داد.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، این منبع سیاسی گفت: هیأت مذاکره کننده جریان صدر مذاکراتش را با احزاب کرد و سنی با هدف جمع آوری 180 نماینده مجلس برای تشکیل دولت جدید عراق آغاز کرده است.

به گفته این منبع، شمار کرسی های جریان صدر از 73 به 75 افزایش یافته است و پنج نامزد برنده مستقل نیز به این جریان نزدیک هستند و مجموع کرسی های جریان صدر به 80 کرسی افزایش می یابد.

منبع مذکور خاطرنشان کرد: حزب دمکرات کردستان و اتحادیه میهنی در مجموع 50 کرسی به دست آورده است و حزب تقدم نیز به همراه نمایندگان مستقل نزدیک به آن حدود 40 کرسی را در مجلس آتی در اختیار خواهد داشت. علاوه بر این حدود 10 نماینده از "چارچوب هماهنگی" جریانات شیعه نیز ممکن است در این زمینه به جریان صدر ملحق شوند.

به گفته این منبع سیاسی، بدین ترتیب جریان صدر حدود 180 کرسی را به دست خواهد آورد و این امر، زمینه ساز تشکیل دولت اکثریت ملی خواهد شد. همچنین قرار است پس از تأیید نهایی نتایج انتخابات در دادگاه عالی فدرال، تلاش ها در این باره و تشکیل ائتلاف به رهبری جریان صدر، به صورت علنی اعلام خواهد شد.

کد خبر 21736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha