کشف یک مدرسه قدیمی در شهر باستانی حران

سرویس ترکیه - باستان شناسان بقایای یک مدرسه قدیمی را از شهر حران در کردستان ترکیه کشف کردند.

به گزارش کردپرس، در شهر باستانی حران ترکیه که در فهرست میراث فرهنگی یونسکو قرار دارد، یک مدرسه تاریخی با قدمت 9 قرن کشف شد.

بنا بر گزارش حریت، این منطقه که یکی از اولین سکونت گاه های بشر در جهان شمرده می شود در طول تاریخ مسیر عبور بسیاری از سیاحان و جهانگردان بوده است. بر اساس نوشته های تاریخی مندرج در سفرنامه های سیاحانی که از این منطقه گذشته اند، در این منطقه 5 مدرسه وجود داشته است. گروه باستان شناسی دانشگاه حران به ریاست پروفسور محمت اونال، بقایای یکی از 5 مدرسه موجود در این منطقه را از زیر خاک بیرون آوردند.

محمت اونال عضو هیات علمی دانشگاه حران و رئیس گروه کاوش منطقه باستانی حران، با اعلام این خبر گفت: «به دلیل قدمت تاریخی منطقه حران در بسیاری از کتاب‌های تاریخی شاهد نام این منطقه هستیم. طی کاوش‌های سال جاری نیز موفق به کشف آثاری از مدرسه های قدیمی حران شدیم.»

بر اساس تحقیقات باستان شناختی بقایای کشف شده از این مدرسه نشان می دهد که بنا متعلق به قرن 12 میلادی و حکومت زنگی است و دارای 24 اتاق است.

گفتنی است حران یکی از شهرهای باستانی کردستان ترکیه است و در منطقه ریحا (اورفا) قرار دارد. جمعیت ساکن در این مناطق از نژادهای کُرد و عرب هستند.

کد خبر 21776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha