جنگجویان داعش با پرداخت جریمه به نیروهای کرد سوریه آزاد می شوند

سرویس جهان- روزنامه گاردین ادعا کرده است که به مدارکی رسمی دست یافته که نشان می دهد جنگجویان داعشی با پرداخت مبلغی به عنوان جریمه به نیروهای کرد سوریه و سپردن تعهد توانسته اند از زندان آزاد شوند.

به گزارش کردپرس، مقامات اداره خودگردان کردی در سوریه می گویند حدود 10000 جنگجوی داعش که در نبردهای سال های 2018 تا 2019 به دست نیروهای دموکراتیک سوریه اسیر شدند در زندان های تحت کنترل اداره خودگردان اسکان داده شده اند. آنها از کشورهای جهان خواسته اند این افراد را از سوریه خارج کنند. مقامات کرد سوریه می گویند 8000 تن از این افراد سوری و عراقی هستند و حدود 2000 تن از آنها تبعه کشورهای خارجی از جمله کشورهای غربی هستند.

روزنامه گاردین انگلیس امروز در گزارشی ادعا کرد مقامات اداره خودگردان در شمال سوریه و فرماندهان نیروهای دموکراتیک سوریه در طرح جدیدی موسوم به طرح ایجاد آشتی، در مقابل دریافت مبلغی در حدود 8000 دلار از زندانیان و سپردن تعهد از سوی این افراد مبنی بر عدم پیوستن دوباره با داعش آزاد می شوند. این روزنامه ادعا کرده است که با دو تن از این جنگجویان که با پرداخت پول به اداره خودگردان آزاد شده اند مصاحبه کرده است.

اما فرهاد شامی، سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه که نیروی نظامی مناطق تحت کنترل کردهای سوریه محسوب می شود وجود چنین طرحی را برای آزادی زندانیان داعشی رد کرده است. او به گاردین گفته است اداره خودگردان قبلا چند تن از این افراد را با وساطت رهبران قبایل آزاد کرده است اما این افراد دستشان به خون آلوده نشده بود.

ائتلاف مبارزه با داعش که متحد نیروهای کرد سوریه محسوب می شود، بی اطلاعی خود از وجود چنین طرحی برای آزادی زندانیان داعشی را بیان کرده و به این روزنامه گفته است تمامی بازداشتگاه ها و زندان هایی که جنگجویان داعشی در آنها نگاهداری می شوند تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه هستند و ائتلاف دخالتی در آنها ندارد.

برخی از جنگجویان داعشی که ادعا کرده اند مقامات اداره خودگردان بر اساس طرح جدید آنها را آزاد کرده اند، مدعی شدند که مقامات نیروهای دموکراتیک سوریه در کنار دریافت جریمه ای بالغ بر 8000 دلار، دهها هزار دلار نیز به عنوان رشوه دریافت کرده اند.

کد خبر 21788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha