جای خالی مناظره های انتخاباتی در اقلیم کردستان

سرویس جهان- مایکل نایتس یکی از ضعف های ساختار انتخاباتی اقلیم کردستان را عدم گفتگو و مناظره سیاستمداران و رهبران اقلیم کردستان در زمان انتخابات دانست.

به گزارش کردپرس، احزاب اقلیم کردستان عراق در حال برگزاری کمپین انتخابات پارلمانی هستند که قرار است 20 اکتبر 2024 یعنی 16 روز دیگر برگزار شود.

بافل طالبانی، رهبر حزب اتحادیه میهنی اقلیم کردستان تنها رهبر سیاسی این منطقه است که رقبا را به مناظره دعوت کرده است.

مایکل نایتس، تحلیلگر مسائل کردها در انستیتو واشنگتن این اقدام بافل طالبانی را حرکتی قابل تقدیر دانسته که باید از سوی دیگر رهبران کرد عراق از جمله رهبران حزب دموکرات کردستان عراق، به عنوان رقیب اصلی اتحادیه میهنی مورد استقبال قرار گیرد.

این تحلیلگر آمریکایی یکی از ضعف های مهم میان رهبران اقلیم کردستان را عدم تمایل برای گفتگو و در هنگام انتخابات، مناظره دانسته است. او در مطلبی که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرده، معتقد است گفتگو میان رهبران اقلیم کردستان می تواند به شفافیت کمک کند.

مایکل نایتس گفته است رهبران کرد عراقی علاقه ای به مناظره و تبادل نظر در جمع مردم ندارند و تلاش مداوم او در این زمینه، برای متقاعد کردن رهبران کرد به گفتگوی شفاف در حضور مردم بی نتیجه بوده است.

این تحلیلگر مسائل کردها تاکید کرده است گفتگوی متقابل و مناظره رهبران کرد در حضور مردم و راستی آزمایی اظهارات آنها توسط افراد خبره می تواند به ایجاد فضایی شفاف برای بیان واقعیت ها کمک کند.

کد خبر 2776042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha