گزارش گاردین در خصوص آزاد کردن زندانیان داعشی کذب است

سرویس سوریه-مرکز رسانه‌ای نیروهای سوریه دموکراتیک گزارش روزنامه گاردین درباره آزادسازی زندانیان داعش در ازای پول توسط این نیروها را کذب محض دانست.

به گزارش کُردپرس، مرکز رسانه ای نیروهای سوریه دموکراتیک روز گذشته از افتادن روزنامه انگلیسی «گاردین» در دام اخبار جعلی خبر داد.

مرکز رسانه‌ای نیروهای سوریه دموکراتیک پس از انتشار گزارشی توسط روزنامه گاردین، بیانیه ای را در وب سایت رسمی خود منتشر کرد که در آن اخبار روزنامه گاردبن را «دروغ» خواند.

این روزنامه روز دوشنبه در گزارشی نوشت: «نیروهای کُرد مسئول زندانیان داعش در شمال شرق سوریه، زندانیان را در ازای دریافت پول تحت عنوان آشتی آزاد می‌کنند».

گاردین افزود "نسخه ای از فرم آزادی رسمی را دریافت کرده است که به زندانیان سوری اجازه می دهد تا ۸ هزار دلار جریمه برای آزادی بپردازند."

نیروهای دموکراتیک سوریه در بیانیه خود اعلام کردند: روزنامه انگلیسی گاردین با انتشار گزارشی نادرست و با ضمیمه سندی مدعی آزادی زندانیان داعش از زندان های شمال و شرق سوریه در ازای دریافت مبلغی پول شده که کذب محض است.

این وبسایت افزود: علی‌رغم تکذیب مطلق این گزارش‌ها اما خبرنگار تهیه‌کننده این گزارش در دام جعل و شهادت‌های کذب افتاد و اصرار داشت که گزارش را با سند جعلی منتشر کند.

سایت رسمی SDF اعلام کرد: ما به نوبه خود با مدیریت روزنامه مکاتبه کردیم و منتظر پاسخ آن هستیم.

کد خبر 21872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha