جریان البیت الوطنی عراق خشونت علیە دانشجویان معترض سلیمانیە  را محکوم کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – جریان موسوم به "البیت الوطنی" در عراق با صدور بیانیه ای، برخورد خشونت آمیز با اعتراضات دانشجویی برای پراکنده کردن آن را محکوم کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از ناس نیوز، این جریان با صدور بیانیه ای به زبان های عربی و کردی اعلام کرد: "البیت الوطنی" از هموطنان عراقی و دانشجویان در اقلیم کردستان که برای مطالبه حقوقشان به خیابان ها آمده اند حمایت می کند.

این بیانیه می افزاید: ما ضمن درباره ارتکاب اشتباه استفاده از برخورد خشونت آمیز علیه تظاهرکنندگان هشدار می دهیم تا مبادا، مصیبت هایی که در جریان انقلاب اکتبر در نتیجه استفاده مفرط از نیرو به وجود آمد و در نتیجه آن، صدها نفر کشته و هزاران نفر زخمی شدند، تکرار شود.

این جریان سیاسی عراقی، در ادامه خواستار پایبندی حاکمیت و نیروهای نظامی عراق به قانون اساسی و تلاش برای تدوین قانون و بخشنامه های لازم برای حفظ سلامتی تظاهرکنندگان تضمین عدم تعرض به آنها شد.

البیت الوطنی همچنین تأکید کرد: ما دولت اقلیم کردستان را مسئول محدود کردن شدید آزادی ها در این منطقه می دانیم و نقش اصلی آن در زمینه تضمین امنیت و سلامتی شهروندان و تحقق خواسته هایشان را یادآور می شویم و تأکید می کنیم که اعتراضات در اقلیم کردستان، همزمان با تظاهرات مشابهی در کلیه استان های عراق انجام می شود.

این جریان سیاسی عراق در پایان از همه مردم این کشور خواست از خواسته های "برادران معترضشان در اقلیم کردستان" به طور کامل حمایت کنند. زیرا آنها قبلا به بهترین شیوه از مردم استان های مرکز و جنوب عراق در جریان اعتراضات اکتبر 2019 و پس از آن، حمایت کرده اند.

کد خبر 21905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha