سرکوب تظاهرات ممکن است به سرنگونی حکومت خاندان های حاکم بر اربیل و سلیمانیه بینجامد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – سروه عبدالواحد عضو ارشد جنبش نسل نو که در انتخابات اخیر به مجلس عراق راه یافته است تأکید کرد: آنچه در اقلیم کردستان در جریان است حکومت خاندان هاست نه یک خاندان واحد و دو خاندان [بارزانی و طالبانی] بر اقلیم کردستان حکومت می کنند. اما آنها با پایان یافتن حکومتشان، بهای اقدامات اخیر علیه معترضان را خواهند پرداخت.

به گزارش کرد پرس، سروه عبدالواحد در برنامه "الثامنه" شبکه تلویزیونی "الرشید" عراق گفت: روش برخورد با تظاهرات دانشجویان در سلیمانیه، کاملا مشابه اقدامات سرکوب گرانه در تعامل با تظاهرات مردم این شهر در دوره صدام حسین است. در آن زمان نیز از ضرب و جرح، برخورد خشونت بار، توهین، کشتار، شلیک گاز اشک آور، گلوله پلاستیکی و حتی تیر جنگی استفاده شد. اما باید از سرنوشت صدام درس عبر گرفت. زیرا آن نظام دیکتاتوری با آن همه قدرت و تشکیلات، سقوط کرد و به زباله دان تاریخ پیوست.

سروه عبدالواحد که خواهر شاسوار عبدالواحد رهبر این جریان سیاسی اقلیم کردستان است همچنین تأکید کرد: هیچ نظامی که به مردمش توجه نکند و به آنها احترام نگذارد پایدار نخواهد ماند. به سرنوشت دیکتاتورها مانند قذافی و حسنی مبارک و دیگران نگاه کنید. هیچ کدام از آنها پایدار نماندند.

یادآور می شود اعتراضات دانشجویان دانشگاه سلیمانیه از چهار روز پیش تاکنون ادامه داشته است و و پلیس اقلیم کردستان از گاز اشک آور علیه دانشجویان معترض استفاده کرده است. از سوی دیگر، دامنه اعتراضات به مرکز شهر کشیده و برخی از خیابان های اصلی شهر بر اثر تجمعات اعتراضی بسته شده اند.
دانشجویان خواستار
پرداخت کمک هزینه دانشجویی پرداخت نشده به آنها از سال 2014 به بعد هستند. دولت اقلیم کردستان از آن زمان تاکنون به بهانه عدم پرداخت بودجه از سوی دولت مرکزی و بهای پایین نفت از پرداخت این کمک هزینه به دانشجویان خودداری کرده است. دانشجویان معتقدند به دنبال از سرگیری پرداخت بودجه اقلیم کردستان از سوی بغداد و افزایش قیمت جهانی نفت، اربیل موظف به پرداخت کمک هزینه های پرداخت نشده به دانشجویان در طول سالیان گذشته است.

کد خبر 21920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha