نظارت و ارزیابی در نظام اداری زمینه ساز اصلاحات آتی است

سرویس آذربايجان غربي- مدیر کل بازرسی استانداری آذربایجان غربی گفت: مدیران وظیفه دارند عملکرد مجموعه خود را در مورد نظارت و ارزیابی قرار دهند و با نظارت مستمر عیوب ، خلاء ها و نقص ها را شناسایی و برطرف کنند.

به گزارش کردپرس، رسول مقابلی درجلسه کمیته سلامت اداری ، مدیریت عملکرد و صیانت از حقوق مردم گفت: برابر تاکید مقام معظم رهبری ، نباید نظارت را مزاحمت و مانع تلقی کرد بلکه نظارت شرط لازم برای شفاف سازی و شناسایی نقاط ضعف و قدرت برای انجام اصلاحات آتی در هر سازمان است.

رئیس کمیته سلامت اداری ، مدیریت عملکرد و صیانت از حقوق مردم استانداری افزود: در عین حال نظارت و بازرسی نیز باید همواره مستمر و موثر و باز دارنده با رویکرد پیشگیرانه باشد و از اقدامات هیجانی و احساسی در این عرصه باید پرهیز شود.

او ادامه داد: استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد نیز بر عملکرد دستگاه های اجرایی نیز راهگشا می باشد که لازم است ساز و کارهای لازم را برای اعمال نظارت همگانی در این مورد احصاء و تدبیر شود.

رئیس هیات رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان استانداری و واحدهای تابعه تاکید کرد: کارکنان و مدیران سرمایه های اصلی در نظام اداری هستند و گاهاً عدم اطلاع از قوانین ، برداشت های متفاوت و یا تحت تاثیر قرار گرفتن از برخی ملاحظات ، خنده ها و گریه ها باعث تغییر زاویه برخی از نیروها از مسیر اصلی گردیده و موجبات ضرر به خود هم دستگاه را فراهم می نمایند. نگاه سلامت محور و رویکرد پیشگیرانه برای صیانت و حفظ مجموعه مدیریتی به عنوان یک اصل مورد تاکید است.

در این جلسه نتایج ارزیابی عملکرد دفاتر ستادی استانداری و فرمانداری ها و نیز موعاضات مربوط به توسعه فرآیندهای الکترونیکی در نظام اداری و پنجره واحد ارائه خدمات به شهروندان و پیشنهادات سازمان های مردم نهاد برای اعمال نظارت عمومی و حقوق شهروندی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و اعضاء جلسه نکته نظرات خود را پیرامون موضوعات جلسه مطرح نمودند و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

کد خبر 2206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha