کمیسیون اروپا به زودی درباره ترکیه تصمیم گیری خواهد کرد

سرویس ترکیه - در پی عدم آزادی عثمان کاوالا دولت فدرال آلمان اعلام کرد که کمیسیون اروپا تا چند روز آینده درباره ترکیه تصمیم گیری خواهد کرد.

به گزارش کردپرس، در پی تصمیم دادگاه استانبول مبنی بر ادامه زندان عثمان کاوالا بازرگان و فعال حقوق بشر اهل ترکیه، دولت فدرال آلمان ضمن ابراز تأسف درباره این تصمیم اعلام کرد که کمیسیون اروپا به زودی درباره ترکیه تصمیم گیری خواهد کرد.

بنابر گزارش دویچه وله ترکی، باربل کُفلر، مسئول حقوق بشر و کمک های بشردوستانه دولت فدرال آلمان، اعلام کرد: «ترکیه با تصمیم امروز دادگاه استانبول، فرصت اجرای درخواست دادگاه حقوق بشر اروپا (ECHR) یعنی آزادی فوری عثمان کاوالا را از دست داده است. ما از این موضوع بسیار متأسف هستیم.»

او همچنین از تشکیل جلسه و تصمیم گیری کمیسیون اروپا درباره ادامه این روند در روزهای آتی خبر داد و گفت: «چیزی که روشن است این است که این موضوع تنها به عثمان کاوالا و ترکیه مربوط نمی شود. این موضوع به حمایت از حقوق بشر در کل اروپا مرتبط است. کمیسیون اروپا از زمان تأسیس تا کنون در تلاش برای بنای یک نظم مبتنی بر حمایت از حقوق بشر است و تمامی اعضای آن از جمله ترکیه متعهد به اجرای استانداردهای اساسی حقوق بشر در اروپا هستند. خیلی مهم است که استاندارهای این کنوانسیون به گونه ای ادامه یافته و توسعه پیدا کنند که برای شهروندان کشورهای عضو این کنوانسیون مفید فایده باشد.»

به این ترتیب با تصمیم هیأت دادگاهی که پرونده کاوالا به آن محول شده است، ترکیه در معرض تحریم های کمیسیون اروپا قرار دارد. زیرا کمیته وزرای کمیسیون اروپا در نشست خود در تاریخ 16-17 سپتامبر یادآور شده بود که در صورت عدم آزادی عثمان کاوالا، بر اساس بند چهارم ماده 46 کنوانسیون حقوق بشر اروپا یک روند قانونی علیه ترکیه آغاز خواهد شد.

گفتنی است، دو نشست بعدی کمیته وزیران کمیسیون اروپا در تاریخ های 30 نوامبر و 17 ژانویه برگزار خواهند شد.

کد خبر 22143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha